اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

افزایش ۲۸۰ هزار بشکه‌ای برداشت نفت با ۳۳ بسته قراردادی

به گزارش صنعت کار، بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای قرارداد تولید لوله‎های جداری و مغزی طرح‎های توسعه رامشیر و منصوری، با اشاره به اهمیت این قرارداد برای تکمیل توسعه طرح های میدان رامشیر و منصوری، گفت: امضای این قرارداد در شرایط خاص تحریمی نشان می دهد چرخ توسعه صنعت نفت از حرکت نمی ایستد و این قرارداد اتفاقی امیدبخش در سال رونق تولید است.

به گفته وی ۱۵ گروه کالایی پرمصرف در این ۳۳ بسته قراردادی شناسایی شده است و پیمانکاران ملزم هستند برای تامین کالاهای این طرح ها شرکت های ایرانی را در اولویت قرار دهند.

دهقان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از رقم ۶.۲ میلیارد دلار صرف خرید کالا خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه امکان تامین ۸۰ درصد کالاهای مورد نیاز در داخل کشور وجود دارد پیش بینی می شود ۲ میلیارد دلار در ۲ تا ۳ سال آینده کالای داخل خریداری شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: تاکنون ۱۰ قرارداد از ۳۳ بسته امضا شده است و پیش بینی می شود به زودی نیز ۱۰ قرارداد دیگر امضا شود.

دهقان افزود: ۷۰ هزار بشکه از طرح افزایش توان تولید ۲۸۰ هزار بشکه ای به دو میدان رامشیر و منصوری اختصاص دارد و این مساله اهمیت قرارداد شرکت اویک و لوله گستر اسفراین را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه تیم رصد کالا برای طرح‎ها انتخاب شده است، گفت: این تیم وظیفه دارد تا فعالیت پیمانکاران طرح ها را رصد کند تا از کالای داخلی در مسیر توسعه طرح ها بیشترین استفاده شود و از تولیدکنندگان داخلی نیز انتظار می رود با عمل به تعهدات توسعه پروژه ها را تسریع بخشند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا