اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت نفت ۱.۵ درصد رشد کرد

به گزارش صنعت کار، قیمت نفت برنت که چند روزی است در میانه‌های کانال ۶۰ دلاری ثابت مانده امروز ۷۸ سنت بالا رفت و رشدی ۱.۲۲ درصدی را به ثبت رساند. با این افزایش قیمت نفت برنت به ۶۴ دلار و ۹۴ سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا هم حدود یک دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و ۱.۶۹ درصد گران‌تر از دیروز معامله شد تا روی عدد ۵۸ دلار و ۸۱ سنت بایستد.

مهمترین دلیل این افزایش قیمت را باید در مخازن ذخیره‌سازی نفت آمریکا جستجو کرد. به گزارش مؤسسه نفت آمریکا (ای‌پی‌آی) کاهش سطح ذخیره‌سازی نفت این کشور برای چهارمین هفته پیاپی، مهمترین عامل افزایش قیمت نفت به شمار می‌آید.

مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرده که در هفته گذشته، سطح ذخیره‌سازی تجاری نفت در آمریکا با ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۶۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید.

البته ماجرای توقیف نفتکش‌های ایرانی نیز در افزایش قیمت بی‌تاثیر نبوده و جریان سازی‌های رسانه‌ای بر سر بازار نفت سایه انداخته است. تا آنجا که توقیف نفتکش ایرانی در مصر که به بیش از ۱۰ روز پیش باز می‌گردد، دیروز دوباره به سرخط خبرهای برخی رسانه‌های عربی و البته ایرانی بازگشت تا فضای بازار نفت ملتهب‌تر شود.

با این حال همچنان عوامل تضعیف قیمت در بازار نفت با قوت حضور دارند. به طوری که هنوز هم نمی‌توان پیش‌بینی مثبتی برای افزایش رشد اقتصادی و به دنبال آن افزایش تقاضای نفت در بازار مشاهده کرد.

از سوی دیگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش «دورنمای کوتاه مدت انرژی» خود اعلام کرد که تولید نفت این کشور در سال جاری میلادی به ۱۲ میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، در حالی که این رقم در سال گذشته میلادی ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز بود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا