اخبارخودروویژه ها

مدل اتوماتیک پژو 301 بعد از نسخه دستی وارد بازار می شود/پژو 301 ساخت داخل، چهارستاره کیفی را کسب می کند

به گزارش صنعت کار، منصور منصوری مدیرعامل ساپکو درمراسم رونمایی از تولید آزمایشی پژو 301 گفت: پروژه خودروی پژو ۳۰۱ در دو مدل وارد بازار می شود و نخست مدل دستی را خواهیم داشت.
وی با اشاره به ساخت موتور با ۸۰ درصد داخلی سازی افزود: فعالیت ساخت مدل اتوماتیک آغاز شده و بعد از گیربکس دستی به بازار می آید.
منصوری ادامه داد: این محصول استاندارد های ۸۵ گانه را پاس می کند و طراحی و تولید بر اساس شرایط رقابتی یکی از نخستین اهداف پروژه است. سطح تکنولوژی این خودرو بسیار متفاوت است و تولید قطعات جدید با استانداردهای بین المللی از جمله اهداف دیگر است.
مدیرعامل ساپکو با بیان این که بستر لازم برای رشد زنجیره تامین در پروژه ۳۰۱ تحقق یافت، اظهار کرد: تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین میزان ارزبری در این پروژه انجام خواهد شد و خودکفایی این محصول در حال حاضر 61 درصد است که به ۸۰ درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به همکاری فولاد مبارکه و شرکت های پتروشیمی با هدف ارتقای فنی همکاری در این پروژه اظهار کرد: در خصوص سالن بدنه سازی ۳۸ میلیون یورو و همچنین حوزه قطعات ۶۳ میلیون یورو سرمایه گذاری صورت گرفته و سه فاز ۴۰، ۶۰ و ۸۰ درصدی برای خودکفایی در نظر گرفته شده است.
او تصریح کرد: خودروی ۳۰۱ بدون کمک پژو ساخته می شود. شاخص های اصلی تامین کنندگان ساپکو این است که ابتدا همه شرکت های قطعه ساز در حیطه اختصاصی خود انتخاب می شوند. باید تمامی قطعات با حداکثر خودکفایی به تولید برسد و ما به سازندگان قطعات کمک می کنیم فعالیت های طراحی و توسعه را داشته باشند. توان سرمایه گذاری نیز متناسب با نیازهای پروژه صورت می پذیرد. حدود ۱۹۸ سازنده داریم که ۹۶ سازنده در این پروژه انتخاب شده اند.
منصوری در پایان اشاره کرد: در بحث خودکفایی موتور و گیربکس تولید ایران خودرو است. این خودرو قطعا ۴ ستاره کیفی را دریافت خواهد کرد. این نکته را نیز باید گفت که از شرکت های دانش بنیان برای ساخت داخلی قطعات استفاده کرده ایم.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا