اخبارتاپخودروویژه ها

ادامه کاهش قیمت ها در بازار خودرو / دلالان و سودجویان نا امید شدند

به گزارش صنعت کار، بازار  خودرو چند هفته است که شرایط آرام و باثباتی را می گذراند، بررسی هفتگی قیمت ها  نیز حاکی از تداوم روند کاهشی نرخ هاست و به نظر می رسد روند کاهش نرخ ارز در این مسئله نیز بی تاثیر نبوده است.

کارشناسان بازار خودرو نیز معتقدند اگر شرکت های خودروساز نسبت به فروش و تحویل خودرو به مشتریان تلاش بیشتری کنند، کاهش بیش از پیش قیمت ها را نیز شاهد خواهیم بود.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز چند روز  پیش بازار خودرو را آرام توصیف کرد و می گوید: روند نزولی قیمت خودرو، با کندی درحال حرکت است.

او در مورد بازار خودروهای وارداتی نیز می گوید: طی ۱۰ روز گذشته تغییر قیمت محسوسی در خودرو‌های وارداتی مشاهده نمی‌شود و تقریبا قیمت‌ها ثابت مانده است.

کاظم محمدی نیکخواه، فعال بازار خودرو  نیز می گوید: «تغییر قیمت محسوسی در خودرو‌های داخلی و وارداتی شاهد نبوده ایم و روند کاهشی قیمت ها با همان روند آهسته ادامه دارد.»

این فعال بازار  خودرو عنوان می کند: «کسانی که  که در ماه های گذشته بازار خودرو را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده بودند، این روزها در حال ترک این بازار هستند. عده زیادی از آنها وقتی خودروها را خریداری کرده بودند که قیمت ها بسیار بالا رفته بود و اکنون دیگر این فرصت در اختیار آن ها نیست تا از آشفته بازار سو استفاده کنند.»

او اضافه می کند: « این افراد تصور می کردند می توانند در خودرو نیز به سودهای خوبی دست یابند، اما اقداماتی که انجام شد و جلوگیری از فعالیت سایت هایی که به گرانی ها دامن زده بودند، اکنون  آن ها مجبور به ترک بازار کرده است.»

به گفته نمایشگاه داران، همچون هفته های گذشته خرید و فروش ها محدود شده و رکود در بازار حاکم شده است. آن ها می گویند به جز تعداد اندکی که نیاز به خودرو دارند، کسی برای خرید و معامله در بازار در بازار خودرو نیست. کسانی هم  که قصد تبدیل و ارتقای خودروهای خود را داشته اند نیز دست نگه داشته  و منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند و امیدوارند که این روند کاهشی ادامه یابد تا خودروی مورد نظر خود را ارزانتر تهیه کنند.

 

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا