اخباربانک و بیمهویژه ها

بازدهی ۴۰ درصدی شاخص بورس در کمتر از چهار ماه

به گزارش صنعت کار، فردین آقابزرگی اضافه کرد: رشد شاخص بورس از ابتدای سال جاری تاکنون جزو بی سابقه‌ترین افزایش‌های بازار سرمایه بوده است، گفت: اجرای سامانه مدیریت ریسک که زمینه کنترل منابع سهامداران و کاهش ریسک سرمایه گذاری را فراهم می‌کند در کنار کم رنگ شدن کشمکش‌های سیاسی منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ورود سرمایه‌های خود به بازار نقدشونده ای مانند بورس شد.

وی به گزارش‌های مثبت ۳ ماه شرکت‌ها و برگزاری مجامع اشاره و بیان کرد: بعد از برگزاری مجامع زمانی که عملکرد میان دوره شرکت‌ها در سال ۹۸ را مورد بررسی قرار می‌دهیم شاهد اقبال سهام شرکت‌های مذکور در بازار سرمایه از سوی سهام داران خواهیم بود.

آقابزرگی اظهار داشت: زمزمه‌هایی درخصوص افزایش نرخ و کمرنگ شدن یارانه‌های اختصاص یافته به حامل‌های انرژی مطرح شده که این موضوع در متعادل کردن بودجه دولت تأثیرگذار و به مراتب اثر آن در بورس را افزایش می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد چند وقت اخیر شاخص بورس بیشتر مربوط به شرکت‌هایی با سرمایه‌های چشمگیر است، گفت: روند کنونی شاخص بورس، مسیر و شکل اصلی بازار است که در صورت کاهش معاملات به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باید تمهیداتی را برای رفع نقص‌های مربوطه اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش فشارهای ناشی از بحث‌های سیاسی، شرکت‌ها می‌توانند راهکار مناسبی را برای ایجاد گشایش در مبادلات ارزی، صادراتی و حتی ورود ارز حاصل از صادرات را برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کنند که در نتیجه این اقدام شاخص بورس در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خصوصی سازی باید به شکل واقعی صورت گیرد، گفت: اگر انتظاراتی را که از فرآیند خصوصی سازی متصور هستیم به همان صورت اجرایی شود، به طور حتم شاهد تأثیر مثبت این اقدام در بازار سرمایه خواهیم بود.

آقابزرگی به تأثیر واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی در بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: اگر خصوصی سازی به معنای واقعی شکل بگیرد شاهد ایجاد بهترین شرایط برای شرکت‌ها خواهیم بود؛ همچنین این موضوع می‌تواند در عملکرد مدیریت و صورت سود و زیان شرکت‌ها تأثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: در صورت واگذاری سهام دولت، بخش خصوصی مسائل مربوط به تولید، فروش، نرخ گذاری و عواملی که در آن منافع سهامدار حفظ شود را با ملاحظه بهتری رعایت می‌کند.

آقابزرگی افزود: در راستای این اقدام مدیریت شرکت هم باید واگذار و سایه دولت از تصمیمات شرکتی برداشته شود با چنین اقدامی ضمن ایجاد بهترین شرایط در راستای واگذاری سهام دولت، گشایش‌های زیادی هم در بودجه دولت ایجاد می‌شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا