اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

چشم انتظاری بیکاران البرز مرکزی به معادن زغال سنگ استان

به گزارش صنعت کار، حسین متصدى در نشست خبرى با اشاره به اینکه زغال سنگ البرز مرکزى از ١٣١٤ فعالیت معدنى خود را آغاز کرده است، اظهارداشت: زغال کارخانه از معدن سامان سوادکوه به میزان ١0 هزار تن در ماه تامین می شود اما از معادن خصوصی دیگر هم زغالسنگ دریافت می شود.

وی با بیان اینکه در این مجموعه طرح توسعه 300 هزار تنى کک سازى به دلیل مسائل زیست محیطی بلاتکلیف مانده است، افزود: البته طرح توسعه دیگری برای تجهیز معدن گلیران تعریف کرده‌ایم که خوشبختانه ایمیدرو مناسبی در این رابطه انجام داده است. علاوه بر این تعیین و تکلیف معدن گلیران هم در شوراى معادن می‌تواند روند کار ا سرعت بیشتری دهد.

وى با اشاره به اینکه برای معدن گلیران منتظر رأى شوراى عالى معادن هستیم، تصریح کرد: آمار بیکارى این منطقه بالا است و چشم منطقه به زغالسنگ دوخته شده است.در محدوده کردآباد بحث اکتشافات در دستور کار قرار گرفته اما جنگل های منطقه محدودیت هایی را ایجاد کرده اند.

متصدی اضافه کرد: ما براى ورود به جنگل باید جاده احداث کنیم اما محیط زیست محدودیت های خاصى دارد که در حال مذاکره برای رفع این مشکلات هستیم تا با کمترین تخریب فعالیت خود را ادامه دهیم .

مدیرعامل زغالسنگ البرز مرکزى با پرداخت به موقع مطالبات از نظر نقدینگى مشکلى نداریم، گفت: در سال ٩٦ حدود 50 میلیارد تومان سرمایه گذارى براى کارخانه زغالشویی انجام شده است. البته براى تولید ١٥0 هزار تن کنسانتره برنامه ریزی هایی را انجام داده‌ایم که یکی از آن استحصال مجدد است.

وی اضافه کرد: امسال در صددیم ٣0 هزار تن از استحصال کم عیار و ٦0 هزار تن زغال خام از معدن گلیران استخراج شود. درواقع ١٢0 هزار تن به صورت زغال خام تامین می شود.

متصدی در خصوص قیمت گذارى زغال سنگ نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: خوشبختانه امسال ذوب آهن متقاعد شد قیمت زغالسنگ را بر پایه درصدى از قیمت شمش یعنى ٢٦ درصد آن تعیین کند که خود گامى رو به جلو است.

مرتضى صادق زاده مدیرکارخانه زغالشویی البرز مرکزى نیز در این نشست خبری، اظهارداشت: میزان تولید ما سالانه 500 هزار تن ظرفیت اسمى است اما امروز هدفگذارى تولید کنسانتره برای سال جارى 150 هزار تن را تعریف کرده ایم.

وی با اعلام اینکه مشتری هاى البرز مرکزى کک زرند و ذوب آهن اصفهان وکک سازى طبس هستند، گفت: امسال 25 هزار تن تولید داشته ایم که 18 هزار تن به اصفهان ارسال شده است. درواقع 70 درصداز محصولات به اصفهان صادر شده است.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا