اخبارخودروویژه ها

ریزش میلیونی قیمت ها در بازار خودرو/ بازار خودرو قابل پیش بینی نیست

به گزارش صنعت کار، کاهش قیمت خودروهای داخلی و همچنین وارداتی در بازار در حالی است که به گفته فعالان این بازار ریزش قیمت دلار که از روز گذشته آغاز شده، به این کاهش ها دامن زده است.
بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا نسبت به هفته گذشته نشان می دهد که کمترین کاهش قیمت به سایپا 111 ، سایپا 151 و ساینا با یک میلیون تومان اختصاص داشته است.
پس از این خودروها وانت آریسان ، سایپا 111 و آریو اتوماتیک نیز دو میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند کوییک دنده ای نیز دو میلیون و 500 هزار تومان ارزان شد.
این در حالیست که پژو 405GLX ، پژو 206 تیپ 5 ، ساینا اتوماتیک نیز دو میلیون تومان ارزان شدند.
در همین حال دنا پلاس توربو، پژو 405 SLX ، پژو 207 دنده ای، رانا، دانگ فنگ H30 CROSS نیز شاهد ریزش سه میلیون تومانی قیمت بودند و سمند LX نیز 4 میلیون تومان کاهش قیمت داشت.
سمند سورن، دنا تیپ 2، پژو پارس، پژو پارس LX ، پژو 206 تیپ 2 و همچنین صندوقدار این مدل و سیتروئن نیز 5 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته داشته اند.  پژو 207 اتوماتیک و صندوقدار نیز به همراه آریو دنده ای 6 میلیون تومان ارزان شدند و کوییک اتوماتیک و سراتو آپشنال نیز 7 میلیون تومان کاهش قیمت را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.
چانگان نیز تنها خودرویی بود که 8 میلیون تومان ارزان شد و رنو تندر نیز کاهش  9 میلیون تومانی قیمت را شاهد بود. پس از آن پژو پارس اتوماتیک شاهد کاهش 10 میلیون تومانی قیمت بود و پژو 2008 و هایما S5  نیز 11 میلیون تومان ریزش قیمت داشتند و بیشترین کاهش قیمت با 14 میلیون تومان به هایما S7 اختصاص یافت.
در همین حال حبیب الله کاشانی نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران نیز با اشاره به ریزش قیمت ها از روز گذشته تاکنون اظهار کرد: همزمان با کاهش چشمگیر قیمت دلار در بازار قیمت خودروها نیز شاهد افت بوده به طوری که برخی از خودروها تا ده ها میلیون تومان کاهش داشته اند.
وی با اشاره به رکود بازار خودرو افزود: بررسی قیمت ها نسبت به هفته گذشته نشان از روند کاهشی قیمت ها دارد و این روند نزولی باعث عمیق تر شدن رکود در بازار خودرو شده است.
کاشانی نسب ادامه داد: هم اکنون بازار خودرو از حالت پیش بینی خارج شده و مشخص نیست در آینده چه خواهد شد این در حالیست که هیچ تقاضایی در بازار وجود ندارد و حتی مصرف کنندگان واقعی نیز به امید کاهش بیشتر قیمت ها از خرید منصرف شده اند.
عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص بازار خودروهای وارداتی نیز تصریح کرد: این رکود و کاهش قیمت در بازار وارداتی ها نیز دیده می شود به طوری که قیمت این خودروها نیز نسبت به هفته های گذشته به شدت کاهش داشته است.
ریزش میلیونی قیمت ها در بازار خودرو/ بازار خودرو قابل پیش بینی نیست
ریزش میلیونی قیمت ها در بازار خودرو/ بازار خودرو قابل پیش بینی نیست
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا