اخباربانک و بیمهویژه ها

مجمع بيمه دي برگزار شد/ رشد ٤١ درصدی سود شرکت بیمه دی

به گزارش صنعت کار، به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني شرکت بیمه دی؛ در این جلسه، پس از استقرار هیئت رئیسه و بعد از توضیحات مستدل به بندهای گزارش حسابرسی، صورت های مالی سال ١٣٩٧ بیمه دی با اکثریت آرا حاضرین مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه دی مورد تصویب قرار گرفت.


شرکت بیمه دی در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ١٣٩٧ با رشد سودآوری همراه بوده و عملکرد مالی این شرکت در سال گذشته منجر به تحقق سود خالص ١.٠٢٨ میلیارد ریالی (معادل ٤١١ ریال به ازای هر سهم) شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ٤١ درصدی را نشان می‌دهد و در نهایت با تصویب مجمع به ازای هر سهم ٥٠ ريال سود تقسیمی به سهامداران تعلق گرفت.
سود ناخالص فعالیت ‌های بیمه ‌ای شرکت (بدون احتساب درآمد سرمایه گذاری ها) با افزایش ٨ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ١.٠٣٨ میلیارد ریال رسیده است که این موضوع به اذعان نماینده بیمه مرکزی ج.ا.ایران، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قابل تقدیر و توجه است و از این لحاظ می توان شرکت بیمه دی را جزء موفق ترین شرکت های حاضر در صنعت بیمه به شمار آورد.
همچنین از عوامل مهم رشد سودآوری شرکت در سال گذشته می‌توان به افزایش سود سرمایه گذاری های شرکت اشاره نمود. به طوری که سود حاصل از سرمایه گذاری ها از محل ذخایر فنی و سایر منابع شرکت از رقم ٢٧٠ میلیارد ریال در سال ١٣٩٦ به رقم ٦٠٨ میلیارد ریال در سال ١٣٩٧ رسیده است که این موضوع بیانگر رشد ١٢٥ درصدی سود سرمایه گذاری ها می باشد.
لازم به ذکر است که بخش مهمی از درآمد سرمایه‌ گذاری‌ های شرکت از محل سود ناشی از فروش سهام شرکت ‌های سرمایه‌ پذیر صورت گرفته است و رشد محسوس آن به دلیل بهره گیری مناسب از منابع قابل سرمایه گذاری و افزایش قابل توجه قیمت‌ ها در بازار سرمایه در سال گذشته بوده است.
گفتنی است شركت بيمه دي موفق شده است علاوه بر پوشش زيان انباشته سال های قبل، سود انباشته ١٥٢ ميليارد ريالي نیز ايجاد نمايد.
در این جلسه همچنین روزنامه کثیرالانتشار دنیای اقتصاد برای درج آگهی های بیمه دی و موسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس علی البدل تعیین شدند.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا