اخباربانک و بیمهویژه ها

گام بلند بیمه سامان در استفاده از روش های نوین کسب وکار‌

به گزارش صنعت کار، مدیرعامل شرکت بیمه سامان استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را راهکار خروج از روزمرگی روش های فروش در بازار کنونی صنعت بیمه می داندو معتقد است با استفاده از روش های نوین مدل کسب و کار بیمه سامان را تغییر دهد. احمدرضا ضرابیه مدیرعامل شرکت بیمه سامان دراولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیمه سامان درآمد حق بیمه خود را در سال 97 به بیش از 10,000 میلیارد ريال افزایش داده گفت: این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ٥٣ درصد رشد داشته است.وی درادامه گفت: این شرکت با توسعه شبکه فروش و همچنین ایجاد مرکز نوآفرینی در ایجاد شغل درکشور ،بستر لازم برای کسب سهم 6 درصد از بازار بیمه کشور در افق 1400 را مهیا نموده است .

 

 

ضرابیه هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتی چهارم، تغییر مدل کسب و کار و حرکت به سمت دیجیتالی شدن عنوان کرد و افزود:انقلاب صنعتی چهارم با ظهور فناوری‌های نوین در تمدن بشری در حال وقوع است. این تحول مسیر و سرعت توسعه هر صنعتی را دگرگون خواهد کرد و اقتصاد کشور ما نیز مستعد انطباق سریع با این پدیده جدید است. وی در ادامه افزود:صنعت بیمه کشور ما نیز درحال تغییراست واین تغییر خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد فرصت‌ها و چالش‌هایی برای ما خواهد شد، که اگر اکوسیستم لازم برای پرورش استعدادها، بارورسازی فرصت‌ها و تکمیل زنجیره ارزش مهیا باشد، شاهد جهش ضریب نفوذ بیمه در کشور به میزان 7 درصد در راستای اهداف برنامه ششم توسعه و گسترش چتر حمایتی بیمه در میان اقشار مختلف جامعه خواهیم بود. ما در بیمه سامان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم با این تحولات نه تنها در پایه گذاری اکوسیستم بیمه دیجیتال در کشور نقش آفرینی کنیم، بلکه مدل کسب و کار بیمه سامان را نیز تغییردهیم. مدیرعامل بیمه سامان در ادامه به استفاده از کسب وکار‌های نوین وافتتاح نخستین مرکز نوآوری در حوزه صنعت بیمه باحمایت این شرکت خبرداد و با تاکید براین که «پلنت» یک شتاب دهنده است و می تواند استارت آپ ها را به عنوان یک مربی آموزش دهد، خاطرنشان کرد: انواع مشاوره مالی، مشاوره مالیاتی،حسابداری، قانون تجارت و … در پلنت قابل ارائه است. وی افزود: ماموریت این مرکز ایجاد شبکه نوآفرینی صنعت بیمه است و علاوه براین خدمات رایج و تازه شرکت‌های بیمه را توسعه می‌دهد

مدیرعامل بیمه سامان همچنین از پرداخت بیش از 4,500 میلیارد ريال خسارت و رسیدگی و پردازش بیش از 1,280,000 پرونده خسارت طی سال گذشته خبرداد و اظهار داشت:بیمه سامان توانسته خود را به عنوان حامی خانواده‌های ایرانی به خوبی در کشور معرفی کند. ضرابیه بازار هدف شرکت بیمه سامان را طراحی محصول منطبق با نیازهای خانوارهای ایرانی عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم علاوه بر بیمه‌ها زندگی و عمر و سرمایه گذاری، ریسک‌های منازل مسکونی و حتی موبایل و تبلت و درمان خانوارها را تحت پوشش قرار دهیم. مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: ما همچنین درخواست برگزاری مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه از ١٥٠ میلیارد تومان به ٢٥٠ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران، آورده سهامداران و سود انباشته را داده ایم که این مجمع بعد از موافقت نهادهای ناظر برگزار خواهد شد. وی افزود: بدنبال آن هستیم تا توانگری مالی بیمه سامان را در پایان سال ٩٨ به ١٨٠ درصد برسانیم.

ضرابیه اعلام کرد که مجوز جدیدی از بیمه مرکزی برای یک محصول جدید گرفته ایم که براساس آن دارندگان بیمه های عمر و سرمایه گذاری می‌توانند به طور شفاف علاوه بر پوشش‌های بیمه ای، گزینه‌های شفافی برای سرمایه گذاری پیدا کنند.وی توضیح داد که بیمه گذاران حق دارند بدانند که سرمایه آنها با چه نرخی و در کجا سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل بیمه سامان خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه انتخاب خوبی برای سهامداران برای هستند. شاید بازدهی این صنعت نسبت به سایر صنایع پایین‌تر باشد اما باید توجه داشت که مدیران بیمه ای روزانه در حال پوشش ریسک هستند و مدیریت ریسک می‌کنند. سرمایه گذاری در صنعت بیمه کم ریسک است. وی همچنین سامانه سنهاب بیمه مرکزی را یک شاهکار توصیف کرد وافزود: سنهاب حتی در مقایسه با سامانه های مشابه در کشورهای پیشرفته بسیار بهتر است و به ما در ارائه و تدوین تحلیل های درست کمک شایانی می‌کند. ضرابیه همچنین اعلام کرد که بیمه سامان جزو آن دسته از شرکت هایی که برای شرکت خودروسازی سایپا بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر صادر می‌کردند، نبوده و طلبی از این شرکت ندارد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا