اخباربانک و بیمهویژه ها

بیمه آرمان ۵۰ میلیارد تومان خسارت بیمه شدگان زلزله را پرداخت کرد

به گزارش صنعت کار، مهدی رشیدپور روز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های استان در دفتر این بیمه در کرمانشاه افزود: این میزان خسارت پرداخت شده به ۱۳ هزار پرونده و حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله پرداخت شده است.

دبیر سندیکای بیمه استان کرمانشاه مجموع خسارات پرداخت شده صنعت بیمه در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه را ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان توسط شرکت های بیمه کوثر، البرز و آرمان پرداخت شده و سایر شرکت های بیمه ای نیز مابقی را پرداخت کرده اند.

رشیدپور با بیان اینکه تشکیل پرونده و خسارت به زلزله زدگان در یک پروسه سه تا ۶ ماه به طول انجامید، دلیل آن را حجم بالای خسارات، عدم مراجعه برخی از خسارت دیدگان، نامشخص بودن پلاک ها اعلام کرد و گفت: ما در بیمه آرمان ورود پرونده های مربوط به زلزله را نبسته ایم و اکنون نیز مراجعه کننده داریم البته بیشتر مراجعات از نوع اعتراض است.

او به ۱۲۰ پرونده اعتراضی در زلزله اشاره کرد و گفت: ما این اعتراض ها را بررسی کردیم و در نتیجه حق با برخی از معترضان بود و خسارات آنها را نیز پرداخت کردیم.

وی ضریب خطا و انحراف در تشکیل پرونده و پرداخت خسارت در بیمه ها را ۲۰ تا ۳۰ درصد طبیعی دانست و گفت: ما در بیمه آرمان ۱۰ درصد اختلاف نظر داشتیم که به اعتراضات پاسخ دادیم و بیشتر آنها را قبول و خسارات را پرداخت نمودیم.

پرداخت حدود ۱۰۰ میلیون تومان خسارت سیل زدگان

سرپرست بیمه آرمان شعبه کرمانشاه در ادامه به پرداخت خسارات مربوط به سیل در استان نیز توسط این بیمه اشاره کرد و گفت: در حادثه سیل ۷۰ پرونده تشکیل شد که از این تعداد ۴۳ پرونده به میزان کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رشیدپور اظهار داشت: در پرداخت خسارات سیل و زلزله با دید کمک به افرادی که پرونده تشکیل داده بودند، کمک کردیم و حتی تعدادی از واحدهایی که هیچ خسارتی ندیده بودند را نیز کمک جزئی کردیم.

او در ادامه سخنان خود توضیح داد که بیمه آرمان سه روز پس از زلزله کرمانشاه در منطقه مستقر شد و ۵۰ نفر از کارکنان در مناطق زلزله زده و ۵۰ نفر نیز در ستاد مشغول بررسی و ارزیابی خسارات و تشکیل پرونده ها شدند.

وی با بیان اینکه تمام وام های مسکنی که توسط بانک مسکن در سطح کشور پرداخت می شود، نزد بیمه آرمان بیمه شده است، افزود: به این دلیل حجم پرونده های ما در حادثه زلزله کرمانشاه بالا بود و طرف ما بیشتر بانک مسکن بود.

وی اولین خسارات پرداخت شده در زلزله را مربوط به مجتمع مسکن مهر شیرودی سرپل ذهاب دانست و گفت: به طور میانگین به هر واحد در این مجتمع ۳۵ میلیون تومان و در مجموع ۲۱ میلیارد تومان خسارت در این مجتمع پرداخت شد.

سرپرست بیمه آرمان شعبه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به مسکن مهر شرف آباد کرمانشاه نیز اشاره کرد و آن را به دلیل مکان نامناسب از نگاه بیمه ای جزء کالای نامعیوبی دانست که بیمه نمی تواند آن را زیرپوشش برد و توضیح داد: مکان این پروژه قبلاً سراب و چشمه بوده و نشست دارد اما با این وصف یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر این منطقه را نیز زیرپوشش قرار دادیم.

رسانه ها خدمات بیمه ای را در میان مردم فرهنگ سازی کنند

مدیر روابط عمومی و رئیس اداره وصول مطالبات بیمه آرمان کشور نیز در این نشست به اهمیت نقش رسانه ها در تببین خدمات بیمه ای و آشنا کردن مردم با این خدمات اشاره کرد و گفت: رسانه ها می توانند صنعت بیمه را در تحقق اهداف خود یاری کنند.

شعیب نظری با بیان اینکه میزان استفاده از مزایای بیمه در کشور و به خصوص استان کرمانشاه پایین است، افزود: اغلب مردم آشنایی چندانی با خدماتی که بیمه ارائه می دهند ندارند و از این رو رسانه ها می توانند در معرفی این خدمات به مردم تاثیرگذار باشند.

او خواستار افزایش سطح هم افزایی و همکاری رسانه ها با بیمه آرمان در استان کرمانشاه شد و گفت: ما در استان نیاز جدی به معرفی صنعت بیمه و خدمات آن به اقشار مختلف مردم داریم.

وی به وقوع حادثه تلخ زلزله و سیل در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از مردم با بیمه کردن واحدهای مسکونی خود توانستند بخشی از خسارات را جبران کنند.

بیمه آرمان به صورت رسمی از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در استان کرمانشاه آغاز کرده و اکنون ۱۴ نماینده در استان دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد.

به گزارش ایرنا؛ زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا