اخباربانک و بیمهویژه ها

سرمایه بیمه تعاون به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش می یابد

به گزارش صنعت کار، مدیر عامل بیمه تعاون در حاشیه حضور در همایش روز ملی صنعت و معدن در تبریز ، در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران دفاتر خبری استان آذربایجان شرقی پاسخگوی سوالات آنان شد .

در این نشست که در مرکز همایشهای پتروشیمی تبریز برگزار شد مدیرعامل بیمه تعاون در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بدهی شرکت خودروساز به صنعت بیمه بیان داشتند : شرکت خودروسازی سایپا به شرکت‌های بیمه بدهکار است و شرکت‌های بیمه نیز از صدور بیمه‌نامه به این شرکت خودروساز اجتناب می‌کنند، این در حالیست که سایپا پول بیمه شخص ثالث را از مشتریان به صورت نقد دریافت می‌کند.

دکترمظلومی در ادامه این نشست با اشاره به دو خدمت جدید بیمه تعاون، گفت: بیمه‌نامه ویژه برای جبران افت قیمت خودروهای زیان دیده و بیمه درمان خانواده در این شرکت ارائه می‌شود. پیش از این شرکت‌های بیمه فقط برای گروه‌های بالای 50 نفر و آن هم از طریق کارفرما بیمه درمانی در نظر می‌گرفتند، ولی این بیمه نامه به صورت انفرادی نیز از سوی بیمه تعاون ارائه می گردد .

وی با بیان اینکه بیمه تعاون، تنها بیمه تعاونی کشور است، گفت: این بیمه 700 سهام‌دار دارد که عمده سهام‌داران آن شرکت‌های تعاونی ، موسسه ملل و بانک توسعه تعاون است.

وی با تأکید بر اینکه توجه ما روی کیفیت است نه میزان سهم‌ از بازار، بیان کرد: نزدیک 30 شرکت بیمه وجود دارد که پس از جدا کردن یکی از شرکت‌های دولتی، حدود دو درصد از بازار، سهم مابقی بیمه‌ها است که سهم ما نیز از بازار تقریباً همین اندازه است.

ایشان با بیان اینکه رعایت رضایت‌مندی تمامی ذی نفعان از اهداف‌مان است، بیان کرد: استراتژی رقابتی بیمه تعاون در مقابل سایر بیمه ها، بر اساس جلب رضایت مشتری است که با برنامه ریزی ویژه خود، به دنبال بالا بردن سطح رضایتمندی تمام ذینفعان از جمله سهام داران، بیمه گزاران، زیان دیدگان ، شبکه فروش و کارکنان شرکت بیمه است.

مظلومی با تأکید بر اینکه بیمه تعاون شرکت خصولتی نبوده و صد درصد به بخش تعاون مربوط است، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های بیمه تمرکز ویژه‌ای در برخی حوزه‌ها دارند؛ اما استراتژی ما «تنوع» بوده و در همه‌ی زمینه‌ها از قبیل بیمه شخص ثالث، درمان، آتش‌سوزی و … بیمه نامه صادر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دوست داشتیم با بیمه‌گرهای معتبر بین المللی همکاری کنیم، خاطرنشان کرد: بیمه‌گر‌های خارجی به دلیل شرایط تحریم‌ها از بازار بیمه ایران خارج شده‌اند. تعدادی از این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران علاقه‌مند بودند که تحریم‌ها باعث شده دیگر رغبتی برای همکاری با صنعت بیمه نداشته باشند.

مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد: بیمه تعاون پس از برجام، با قوی‌ترین بیمه دنیا قراردادی برای یک پروژه منعقد شده بود و در صورت فراهم شدن شرایط، همکاری با بیمه‌های بین المللی خواهیم داشت.

مدیرعامل بیمه تعاون به فرصت های خاص این بیمه برای شرکت های تعاونی اشاره کرد و افزود: این شرکت اخیرا تفاهم نامه ای با اتاق تعاون ایران امضا کرده است که مطابق آن یک سری تخفیفات، مزایا و شرایط خاص پرداخت برای شرکت های تعاونی در نظر گرفته شد و به اداره کل تعاون های استان ابلاغ شده است.

مدیر عامل بیمه تعاون با اشاره به ضعف بیمه‌های اجتماعی، گفت: به اذعان کارشناسان، صندوق‌های بیمه اجتماعی شرایط اقتصادی خوبی ندارند، ولی شرایط صنعت بیمه بازرگانی بسیار خوب است که یکی از دلایل آن، نظارت سخت گیرانه و منطقی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است؛ به طوری که مردم اطمینان دارند که شرکت‌های بیمه محکم و توان‌گر هستند و بیمه تعاون نیز جزو بهترین شرکت‌ها بوده و به بیمه‌گذار اطمینان می‌دهد که توان مالی قوی پشت بیمه نامه خریداری شده وجود دارد.

ایشان از افزایش سرمایه بیمه تعاون به 150 میلیارد تومان خبر داد و افزود: الزامات قانونی سرمایه شرکت را رعایت کردیم و با شرایط مناسب در بورس قرار داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه تعاون 45 نمایندگی در آذربایجان شرقی دارد که سیاست اعطای این نمایندگی ها بر اساس رفع نیاز استان و اعطای بهترین و سریعترین خدمات بوده است، همچنین چشم انداز بیمه تعاون برای گسترش نفوذ بیمه ای و شبکه فروش، افزایش سه برابری نمایندگان ظرف سه سال آینده است .

ایشان با تاکید بر اینکه شفاف سازی عملکرد و افزایش اعتماد مشتری از وظایف بدیهی شرکت های بیمه ای است، بیان کرد: تمام کسانی که از ما خسارت می گیرند و یا خدمات بیمه ای به آنها ارائه می دهیم ، پیگیری می کنیم و رضایت مشتری را می سنجیم و با سنجش رضایت مشتریان و زیان دیدگان و تجزیه و تحلیل آن تصمیماتی جهت افزایش رضایت اتخاذ می کنیم .

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا