تاپنفت و پتروشیمی

کاهش 9 درصدی قیمت نفت در هفته ای که گذشت

به گزارش صنعت کار به نقل از تسنیم ، در حالی که افزایش نگرانی ها در مورد بالارفتن مجدد عرضه نفت موجب شده تا قیمت نفت برای ا‌ولین بار از ماه دسامبر تاکنون به زیر 60 دلار برسد، قیمت نفت روز جمعه بیش از 3 درصد افت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا نسبت به بالاترین رقم های اواخر ماه ژانویه بیش از 11 درصد کاهش یافته است. قیمت نفت برنت در این هفته حدود 9 درصد کاهش یافت در حالی نفت خام آمریکا افت قیمت 10 درصدی را تجربه کرد. این بیشترین افت قیمت هفتگی از ژانویه 2016 تاکنون بوده است.

انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از میزان عرضه جهانی نفت و افزایش غیرمنتظره حجم نفت عبوری از خط لوله فورتیز در دریای شمال که اوایل این هفته تعطیل شده بود عامل اصلی افت قیمت نفت بوده است.

نوسانات در بورس وال استریت نیز تاثیر منفی بر قیمت نفت گذاشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 95 سنت معادل 3.2 درصد کاهش به 59 دلار و 20 سنت رسید که پایین ترین رقم از 22 دسامبر تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا دیروز تا رقم 58 دلار و 7 سنت افت کرد.

قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 2 سنت کاهش معادل 3.1 درصد به 62 دلار و 79 سنت رسید کهپایین ترین رقم پایانی از 13 دسامبر تاکنون بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا