اخباربانک و بیمهویژه ها

صورت‌های مالی بزرگترین شرکت بورسی کشور تصویب شد

به گزارش صنعت کار، به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک با حضور نمایندگان صاحبان سهام، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و نمایندگان وزارت اقتصاد و سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد.

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در این مجمع با ارائه خلاصه گزارشی از عملکرد این بانک در سال مالی 1397 و سه ماهه اول سال 1398 گفت: در سالی که گذشت با وجود تنگناها و محدودیت‌های موجود، مجموعه خدمتگزاران بانک تجارت تلاشی مجاهدانه در بخش‌های صف و ستاد داشتند و برآیند آن کاهش 91 درصدی زیان بانک شد.

مدیرعامل این بانک با تقدیر از اعتماد عموم مردم، حمایت کامل سهامداران و تلاش صادقانه کارکنان این بانک یادآور شد: حاصل این اعتماد و همراهی در سال گذشته، تبدیل زیان عملیاتی شش هزار میلیارد ریالی به سود عملیاتی 65 هزار میلیارد ریالی شد و البته مجموعه بانک تجارت در سال 1398 اصل تلاش در جهت رونق تولید و تداوم بهبود شرایط بانک را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و سعی دارد با انسجام بیش از پیش و همراستا با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نقش ویژه خود را به بهترین شکل ایفا کند.

دولت آبادی در تشریح علل موفقیت این بانک در سال 97 افزود: برنامه های بانک برای سال 97 حول سه محور افزایش تحرک و پویایی در ارکان بانک ، انجام اصلاحات اساسی در ساختارهای مالی و عملیاتی و طراحی روشهای نوین تامین مالی پروژه های بزرگ کشور بود که اجرای آن تاثیرات مثبتی را در عملکرد بانک به همراه داشته است. نقطه عطف این عملکرد تلاش برای کاهش هزینه پول به شمار می رود که بانک تجارت موفق شد با اتخاذ راهکارهای مناسب و پرهیز از جذب سپرده های گران قیمت فارغ از رقابت های ناسالم موجود که بعضا در بین بانکها شاهد آن هستیم نرخ هزینه پول خود را افزون بر 2 درصد نسبت به سال 96 و در ادامه حدود 1.4 درصد در سال 98 کاهش دهد.

وی به افزایش سرمایه 390 درصدی بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال 1397 اشاره کرد و گفت: با این افزایش سرمایه گام بلندی برای خروج بانک از ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت فراهم شد و بانک را در جایگاه بزرگترین شرکت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران قرار داد .

امیر مسعود رزازان نایب رئیس هیات مدیره بانک تجارت نیز با اشاره به وضعیت نقدینگی این بانک گفت: اگرچه بانک تجارت سال 1397 را با بیش از 40 هزار میلیارد ریال بدهی به بازار بین بانکی و 4 هزار میلیارد ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی (مجموعا 44 هزار میلیارد ریال) آغاز کرد، اما توانست در پایان سال 1397 تراز نقدینگی خود را مثبت کند به نحوی که موجودی بانک نزد بانک مرکزی و در بازار بین بانکی به 6400 میلیارد ریال افزایش یافت. به این معنا که نه تنها 44 هزار میلیارد ریال بدهی بین بانکی و اضافه برداشت از بانک مرکزی جبران شد، خالص این تراز به موجودی 6400 میلیارد ریالی این بانک در بازار بین بانکی و طلب از دیگر بانکها تبدیل شد.

رزازان از افزایش درآمدهای این بانک از محل حق الوکاله در سال 97 خبر داد و افزود: بانک تجارت در سال 1397 ضمن عملکرد مناسب در منابع و مصارف ریالی، توانست مبلغ 2642 میلیارد ریال درآمد حق‌الوکاله از محل عملیات واسطه‌گری مالی کسب کند. این در صورتی است که بانک در سال 1396 فاقد این درآمد بود. علاوه بر این با افزایش بیش از 58 درصدی در جذب سپرده‌های بدون هزینه به ویژه سپرده های جاری با 72 درصد رشد، ترکیب پورتفوی منابع بانک بهبود یافت.

استماع گزارش هیات مدیره و ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مورد صورتهای مالی سال منتهی به تاریخ 29 اسفند 97، بررسی و تصویب صورتهای مالی، انتخاب روزنامه‌های دنیای اقتصاد و جهان صنعت به عنوان روزنامه کثیرالانتشار سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1398 ، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی بانک برای سال مالی جاری و تعیین حق الزحمه و تعیین حق حضور اعضاء غیرموظف آنها از جمله محورهایی است که در مجمع عمومی عادی بانک تجارت به تصویب اعضاء رسید.

در ادامه این جلسه گزارش بازرس قانونی بانک ارائه و موارد از سوی پوربهبهانی مدیر امور مالی بانک تجارت پاسخ داده شد.

تصویب صورت‌های مالی بانک تجارت منتهی به پایان اسفند 97 با اکثریت آرای سهامداران پایان بخش این مجمع بود.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک تجارت نیز به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره در ادامه برگزار شد و ضمن اعلام بازنشستگی علیرضا حاجعلی یکی از اعضای هیات مدیره این بانک، رضا دولت آبادی، امیرمسعود رزازان، عباس اشرف نژاد و علی کی‌لانی مجددا به عنوان اعضای هیات مدیره بانک تجارت انتخاب شدند.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا