اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

روند رشد قیمت نفت آهسته ماند

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۵۶ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه بسته شد و شاخص قیمت نفت آمریکا ۰.۸ درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۶۳ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۱.۵ درصد افزایش نشان داد.

بهای معاملات نفت روز جمعه پس از این که شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته سه حلقه کاهش یافته و به ۷۷۶ حلقه رسیده است، تغییر چندانی نداشت.

به گفته جیسون گمل، تحلیلگر بانک جفریز، رشد تولید نفت آمریکا هر گونه کاهش تولید از سوی اوپک و متحدانش را جبران می‌کند و همزمان نگرانیهای فزاینده نسبت به رشد اقتصاد جهانی، روند رشد قیمت‌ها را محدود نگه می‌دارد. تصمیم اوپک و متحدانش در اوایل تابستان برای تمدید توافق کاهش تولید نفت، برای پایین بردن سطح ذخایر نفت در کشورهای صنعتی کافی بود اما برای متعادل نگه داشتن بازار باید تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند.

بانک جفریز انتظار دارد ذخایر نفت کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تا پایان سال به دلیل تمدید توافق کاهش تولید اوپک، روزانه حدود ۲۵۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند اما اگر افزایش تولید آمریکا نبود، انتظار می‌رفت این ذخایر روزانه ۴۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند.

در این بین افت عرضه غیرآمریکایی و غیراوپک که پس از افت قیمت‌ها پیش بینی شده بود، اتفاق نیافتاد و صنعت نفت خود را با فضای قیمت‌های پایین وفق داده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، تحلیلگران می‌گویند رشد قیمت‌های نفت با وجود تحولاتی شامل افت شش هفته ای ذخایر نفت آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، چشمگیر نبوده است.

آماری که از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته حدود ۱۱ میلیون بشکه کاهش یافته است که بسیار بالاتر از کاهش چهار میلیون بشکه‌ای مورد پیش بینی تحلیلگران بود. موسسه امریکن پترولیوم هم در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرده بود سطح ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژوییه بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده و با ۱۱ میلیون بشکه کاهش، به ۴۴۹ میلیون بشکه رسیده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا