اخبارصنعت و معدنویژه ها

صندوق حمایت از صنایع ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

به گزارش صنعت کار، ارائه خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک کشور از سال ۷۸ آغاز شده و امسال عنوان این صندوق به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور تغییر پیدا کرده است.

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور روز شنبه در نشستی با خبرنگاران کردستان اظهار داشت: این صندوق در چهار پرداخت تسهیلات مالی، ارائه خدمات کارشناسی، سرمایه گذاری ریسک پذیر و بیمه نامه های تخصصی فعالیت می کند.

مهدی فرنیان با اشاره به اینکه سقف تسهیلات پرداختی این صندوق ۳۰ میلیارد ریال است، افزود: برای صدور ضمانت نامه سقفی وجود ندارد و صندوق در حوزه های صنایع پیشران الکترونیک، فناوری های زیستی، بایو و نانو، اتوماسیون، سخت افزار و نرم افزار فعالیت می کندو

وی گفت: اگر این رشته‌ها نیز در کردستان فعال شود و از سوی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد تا هم وضعیت اشتغال آن بهبود یابد و سطح استان در حوزه فناوری‌های نوین افزایش پیدا می‌کند.

فرنیان با بیان اینکه این صندوق حامی برگزاری استارت‌آپ‌ها است، یادآور شد: سرمایه این صندوق یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است که درصدد افزایش آن به ۶ هزار میلیارد ریال در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته بیش از  ۷۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه توسط این صندوق صادر و ۶۲۵ میلیارد ریال تسهیلام هم پرداخت شده است.

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور گفت: طی سه ماهه امسال هم ۱۷۰ میلیار ریال تسهیلات پرداخت و ۲۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه هم صادر شده است.

مسئول بخش برنامه ریزی و توسعه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور هم در این نشست اظهار داشت: امسال محورهای حمایتی این صندوق  از یک محور به هفت محور گسترش پیدا کرده است.

هادی ادیب با اشاره به اینکه از ایده تا تجاری سازی مورد حمایت این صندوق قرار می‌گیرد، افزود: شرکت‌های صادرات محور از طریق این شرکت می‌توانند از تخفیف سود صادراتی بهره‌مند شوند.

۳۳ واحد تولیدی کردستان گواهی تحقیق و توسعه دریافت کردند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست گفت: از اوایل سال ۹۶ تاکنون ۳۳ واحد تولیدی استان موفق به کسب گواهی تحقیق و توسعه شدند و از این تعداد ۱۰ واحد هم پروانه تحقیق و توسعه دریافت کردند.

محمد دره‌وزمی افزود: واحدهایی که دارای پروانه تحقیق و توسعه باشند همواره پویا و فعال خواهند بود و همیشه به دنبال جذب مشتری بیشتر، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و رصد فعالیت رقبای خود است.

وی اضافه کرد: ارزش تحقیق و توسعه در بخش‌های دولتی و خصوصی کردستان به خوبی شناخته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشران کشور آمادگی خود را برای حمایت از صنایع پیشران استان اعلام کرده است و حال نوبت  واحدهای استان است که خود را مطرح کنند.

دره‌وزمی گفت: ۱۳ واحد دانش بنیان دراستان داریم که ۱۰ واحد آن دانش بنیان صنعتی هستند و پنج واحد هم در حوزه خدمات فنی و مهندسی فعالیت دارند.

وی گفت: برای ارتقای کیفی دانش فنی و مهارتی رابطین تحقیق و توسعه استان هم امروز دوره آموزشی با حضور دو تن از اساتید مطرح این حوزه برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: استقرار و سامان‌دهی فعالیت‌های تحقیق و توسعه، مبانی تحقیق و توسعه محصول و فرآیند، برنامه‌ریزی استراتژیک در فعالیت‌های تحقیق و توسعه از جمله اصول و مبانی این دوره آموزشی است.

۷۹۸ واحد صنعتی در استان  وجود دارد که از این تعداد ۶۳۹ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۵۹ واحد هم غیر فعال است.

اشتغال اسمی واحدهای صنعتی استان ۱۵ هزار و ۷۵۳ نفر و اشتغال واقعی آنها هم حدود ۱۲ هزار نفر است.

حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان زیر ۱۰ نفر، ۴۴ درصد بین ۱۰ تا ۵۰ نفر، ۳.۵ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۲.۵ درصد از واحدها بالای ۱۰۰ نفر اشتغال دارند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا