اخبارصنعت و معدنویژه ها

۶۴ کشورجهان ۹۲۵ میلیون تن شمش تولید کردند

به گزارش صنعت کار، به نقل از پایگاه رسمی انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد خام در ۶۴ کشور تولید کننده این فلز در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۴.۹ درصد افزایش به ۹۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار متریک تن رسید.

این در حالیست که میزان تولید فولاد خام در ماه ژوئن ( خرداد-تیر ۹۸) در مدت زمان یاد شده در مقایسه با ۲۰۱۸ با ۴.۶ درصد افزایش به ۱۵۹ میلیون متریک تن رسید.

این گزارش همچنین نشان می دهد سهم قاره آسیا از تولید فولاد خام در مدت زمان مزبور با ۷.۴ درصد افزایش در مقایسه با سال ۲۰۱۸ به ۶۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار متریک تن رسید.

این در حالیست که میزان تولید فولاد خام در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نیمه نخست ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت زمان این گزارش در سال ۲۰۱۸ با ۲.۵ درصد کاهش به ۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متریک تن رسید.

همچنین میزان تولید فولاد خام در آمریکای شمالی در مدت زمان مورد بررسی با ۱.۴ درصد افزایش به ۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار متریک تن رسید.

میزان تولید فولاد خام در کشورهای مستقل مشترک المنافع در نیمه نخست ۲۰۱۹ در مقایسه به مدت زمان یاد شده در سال گذشته بدون تغییر ماند و در سطح ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

این گزارش همچنین نشان می دهد چین به عنوان نخستین تولید کننده فولاد در ماه ژوئن امسال با ۱۰ درصد افزایش در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ به ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متریک تن رسید.

به نوشته انجمن جهانی فولاد،‌ جمهوری اسلامی ایران در نیمه نخست ۲۰۱۹ بیش از ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تن فولاد تولید کرده است که این رقم در مقایسه سال ۲۰۱۸ حدود ۵.۶ درصد رشد کرده است.

به گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران همچنان در جایگاه دهم جهان از نظر تولید فولاد در جهان قرار دارد. بزریل با ۱۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تن در جایگاه نهم و ایتالیا با ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن تولید فولاد در رتبه یازدهم جهان قرار گرفته است.

همچنین میزان تولید فولاد ایران در ماه ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد-تیر۹۸) ۶.۱ درصد افزایش یافت و به سطح ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار تن رسید.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا