اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

افزایش ۴۱ درصدی اختصاص تسهیلات بانکی به طرح‌های صنعتی و معدنی

به گزارش صنعت کار، براساس داده های آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت، مجمموع تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسه های اعتباری در ۲ ماهه امسال (فروردین و اردیبهشت) به بخش های اقتصادی بالغ بر ۹۲.۳ هزار میلیارد تومان بود.

همچنین بخش بازرگانی نیز ۱۱.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرد که رشد ۲۰.۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ نشان می دهد.

سهم بخش صنعت و معدن از مجموع تسهیلات پرداختی در ۲ ماهه ۹۸ به ۳۲.۵ درصد رسید و بازرگانی هم ۱۲.۷ درصد از تسهیلات اعطایی را جذب کرد.

ارزش افزوده بخش معدن  

براساس آمارهای وزارت صنعت به نقل از مرکز آمار ایران در سال ۹۷ به قیمت پایه سال ۹۰ رشد ارزش افزوده بخش معدن (سایر معادن به جز نفت و گاز) ۰.۸ درصد ثبت شد، این در حالی است که بخش صنعت ۶.۵ درصد کاهش نشان می دهد و بازرگانی (عمده و خرده فروشی، هتل و رستوران) ۶ درصد افت کرد.

روند نرخ رشد در بخش صنعت به صورت فصلی با کاهش روبرو بوده و از ۸.۹ درصد منفی در فصل سوم سال ۹۷، به ۱۲.۲ درصد منفی در فصل چهارم سال ۹۷ رسید، همچنین در فصل چهارم سال ۹۷ در بخش صنعت و معدن (سایر معادن به جز نفت وگاز) و گروه خدمات (عمده و خرده فروشی، هتل و رستوران) به ترتیب ۱۲.۲، ۱.۳ و ۱۰.۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا