اخبارصنعت و معدنویژه ها

۱۱ واحد معدنی غیرفعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش صنعت کار، محمود رضا رحمتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی این واحدهای معدنی باعث اشتغال ۱۳۰ نفر در سیستان و بلوچستان شده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح فعال کردن و بازگرداندن معادن کوچک مقیاس توسط بخش خصوصی، افزایش سطح اشتغال پایدار، افزایش میزان استخراج و تولیدات مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی،تامین مواد اولیه کارخانجات و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود این منطقه است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی اولویت دار سال ۹۸ وزارت صمت اجرای پروژه احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس است.

وی تصریح کرد: امید است تا پایان سالجاری سایر واحدهای معدنی غیرفعال دارای پتانسیل و واجد شرایط سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشته و در ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و امنیت پایدار در سطح این استان تاثیرگذار باشند.

رحمتیان در خصوص اقدامات انجام شده بخش معدن سیستان و بلوچستان در سه ماهه اول سال ۹۸ گفت: به منظور پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا و در راستای جذب سرمایه گذاری و حفظ و ایجاد اشتغال پایدار تعداد ۸۳ فقره درخواست صدور پروانه اکتشاف، ۱۴ فقره پروانه اکتشاف، یک فقره گواهی کشف و سه فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری ۱۰۶ میلیون ۳۵۶ ریال صادر شده که این امر موجب اشتغال ۸۶ نفر در سطح این استان شده است.

قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن به نسبت غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگهای ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیلهای معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت ها و توانمندی های این استان است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا