اخباربانک و بیمهگوناگونویژه ها

شاخص بورس همچنان در مدار رشد

به گزارش صنعت کار، براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ٦ هزار و ٤٢٧ میلیارد ریال در ٢٢٤ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ٥٤٣ واحد افزایش به ٦١ هزار و ٢٠٠ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ٣٦٤ واحد رشد به ٤١ هزار و ٣١ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ٦٦٤ واحد افزایش به رقم ٢٨١ هزار و ٣٧٦ واحد رسید، شاخص بازار اول ١٦٧ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ٤١٣ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ١٦١ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه) با ١٠٤ واحد، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی ( دعبید) با ٧٦ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ٦٤  واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ١٤٩ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ٧٠ و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ٦٤ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد سایپا، پلی پروپلین جم – جم پیلن، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران، ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه بیش از ١٠٠ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ٢٧ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ٤٠ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ٣٢٥ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ٧٩٤ میلیون و ٤٤ هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ٤٩٤ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، سنگ آهن گهرزمین(کگهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، نفت ایرانول(شاوان) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون  (مارون) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا