اخبارراه و ساختمانویژه ها

تسهیلات سازمان بنادر برای تجاری‌سازی تولیدات دریایی

به گزارش صنعت کار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در بازدید از بخش های مختلف طراحی و ساخت انواع تجهیزات دریایی و خط تولید الکتروموتورهای مغناطیس دائم در صنایع وابسته به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افزود: زمینه همکاری مناسبی در حوزه های مختلف با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع وجود دارد.

وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در صنایع دفاع، گفت: باید زمینه آشنایی فعالان بخش خصوصی مرتبط با تجهیزات دریایی تولید شده فراهم شود تا آنها بتوانند در فعالیت های خود از آنها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سازمان در راستای حمایت از رونق تولید ملی تسهیلاتی را برای تجاری سازی این تولیدات و ایده های خوب سازمان صنایع دریایی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تولید انواع شناورهای سبک برقی در گروه صنایع دریایی شهید قربانی در اصفهان، گفت: این شناورها می توانند در برخی مناطق دریایی که از نظر زیست محیطی آسیب پذیرند مانند جنگل های حرا در جزیره قشم و همچنین زیستگاه های دلفین ها در جزیره هنگام و تالاب انزلی می توانند به کار گرفته شوند.

راستاد ادامه داد: از سیستم رانش جدید می‌توان در گردشگری و گردشگری صیادی به جای سیستم رانش چهار زمانه شناورهای موجود در تعاونی های گردشگری مانند کندالو و شیب دراز استفاده کرد و آنها را جایگزین شناورهای سنتی و فرسوده موجود کرد.

وی اظهار داشت: از این شناورهای الکتریکی سبک می‌توان برای تامین بخشی از ناوگان عملیاتی مورد نیاز سازمان بنادر همچون ناوگان یدک کش، ناوگان آتشخوار و شناورهای جستجو و نجات دریایی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی و پیگیری اداره کل تأمین و توسعه تجهیزات این سازمان زمینه مناسبی برای استفاده از تجهیزات دریایی تولید شده در صنایع دریایی وزارت دفاع وجود دارد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا