اخبارصنعت و معدنویژه ها

نهضت ساخت داخل تا حصول نتایج لازم با جدیت دنبال خواهد شد/ طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت دریافت تسهیلات

به گزارش صنعت کار، رضا رحمانی در این جلسه تاکید کرد: تعداد کثیری از نیازمندی های صنعتی و معدنی کشور در داخل قابل تولید هستند و هر کالایی که در این چارچوب تولید و سهم واردات را کاهش دهد؛ حتما حمایت ویژه خواهد شد.

وی افزود: برخی شرکت ها از رویکرد ساخت داخل استقبال خوبی داشتند که از جمله آن می توانیم به صنایع مرتبط با بخش مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد که تمامی نیازهای کالایی خود را برای داخلی سازی معرفی کرده و آماده همکاری با تولید کنندگان توانمند کشور هستند.

رحمانی بر لزوم افزایش هماهنگی های میان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی به عنوان نماینده بخش خصوصی با وزارت صمت تاکید کرد و اظهار داشت: برای بهبود هر چه بیشتر شرایط موجود و برآورد بهتری از نیامندی های صنعتی کشور، باید میزان همکاری های این دو بخش بیش از پیش ارتقا یابد.

وزیر صمت تصریح کرد: تامین نقدینگی واحدهای صنعتی، درخواست اول صنعتگران و اولویت نخست وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی اضافه کرد: با وجود برخی دغدغه ها، با همت بالای صنعتگران و معدنکاران کشور و البته پیرو تدابیر انجام گرفته و تلاش های مجدانه، خوشبختانه انتظار مذبوحانه دشمن برای تعطیلی دمینو وار کارحانجات برآورده نشده است.

رحمانی ادامه داد: برای تداوم این شرایط و تبدیل تهدیدات موجود به فرصت ها کافی است باور عمومی مردم، مسئولین و بخش های مسئول به سمت حمایت واقعی از تولید داخل سوق پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: وظیفه ما حمایت از تولید است و وظیفه نظام بانکی سوق دادن منابع مالی به بخش تولید که امیدواریم با تصمیم گیری های انجام گرفته و قول های مساعدی که از طرف نظام بانکی دریافت کردیم؛ نتیجه در پایان سال رضایت بخش باشد.

طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت دریافت تسهیلات

رحمانی گفت: طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا و همچنین واحدهای فعال با شرایط مناسب از جهت بازار فروش در تخصیص منابع موجود ودریافت تسهیلات بانکی در اولویت هستند.

وی تصریح کرد: از نظارت بانک ها بر روند تخصیص منابع و هزینه کرد تسهیلات در طرح ها و واحدهای صنعتی استقبال می کنیم و حتی این را نوعی شفافیت در عملکرد قلمداد می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به پیگیری های انجام گرفته طی چند ماه گذشته در خصوص رفع موانع LC های داخلی، گفت: برخی بانگ های عامل همکاری های خود را آغاز کرده اند و برخی نیازمند تسریع در روند کار هستند که امیدواریم با تحقق این امر، گشایشی در جریان کاری واحدی های تولیدی ایجاد شود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا