اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمی

۳ طرح پالایشگاه تبریز با اعتبار ۵۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود

به گزارش صنعت کار، غلامرضا باقری دیزج اظهارداشت: طرح ارتقای بنزین تولیدی شرکت به استاندارد یورو ۵ یکی از این طرح هاست که با اجرای پروژه بنزین سازی جدید به ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز با اعتبار هزینه شده ۲۶۵ میلیون یورو و با هدف ارتقای کیفی بنزین تولیدی به یورو ۵ افزایش کمی تولید به میزان یک میلیون لیتر در روز اجرا شد.

وی افزود: پروژه تغییر کاربری واحد کاتالیستی به واحد ایزومراسیون نفتای سبک شرکت پالایش نفت تبریز با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز هم به عنوان طرح ابتکاری کارشناسان شرکت در جهت ارتقای بنزین تولیدی شرکت به استاندارد یورو پنج به میزان ۳.۵ میلیون لیتر در روز عملیاتی شد.

باقری دیزج طرح تولید گازوئیل یورو ۵ را یکی دیگر از طرح های اجرا شده در پالایشگاه تبریز عنوان کرد و گفت: این طرح با اجرای پروژه تصفیه نفت گاز جدید با ظرفیت ۳۰ هزار بشکه در روز با اعتبار هزینه شده ۷۰ میلیون یورو عملیات شد و دستاورد آن تبدیل یک سوم نفت گاز تولید شرکت با استاندارد یورو ۵ به میزان ۲.۵ میلیون لیتر در روز است.

وی همچنین از اجرای طرح تولید روغن های پایه و روانساز در شرکت پالایش نفت تبریز خبرداد و گفت: برای عملیاتی شدن این طرح، پروژه اختلاط و تولید روغن های روانساز به ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال با اعتبار ۱۵ میلیون یورو با هدف تولید انواع روغن موتورهای بنزینی، دیزلی و روغن صنعتی و ضد یخ اجرا شد.

باقری دیزج خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن طرح تولید روغن های پیاه و روانساز شرکت، پروژه تولید روغن های پایه به ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال با هدف تولید روغن پایه گروه ۲ به عنوان کار ابتکاری کارشناسان شرکت با اعتبار هزینه شده یک میلیون یورو اجرا شد که دستاورد آن کاهش ۸۰ درصدی واردات روغن پایه گروه ۲ مصرفی واحد اختلاط و تولید روغن های روانساز در راستای تکمیل زنجیره تامین ایجاد ارزش افزوده برای محصول آیزوریسایکل تولیدی این شرکت است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز اعلام کرد: پس از اجرای پروژه های مکمل طراحی شده شامل PSA، TGT و Cooling Tower کل نفت گاز تولیدی شرکت تبدئیل به یورو ۵ می شود.

رییس جمهوری برای انجام سفری یک روز صبح فردا وارد تبریز می شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا