اخباربرگزیدهخودرونفت و پتروشیمیویژه ها

آخرین نتایج از پایش کیفیت گازوئیل توزیعی در کشور

به گزارش صنعت کار، شینا انصاری با اشاره به اینکه هر ماه محتوی گوگرد سوخت گازوئیل در محورهای مواصلاتی نمونه‌گیری و آنالیز می‌شود، اظهارکرد: هر چند هنوز توزیع گازوئیل یورو۴ در برخی جایگاه‌های مورد اشاره در مصوبه به حد استاندارد نرسیده است ولی نتایج آنالیز محتوی گوگرد در نفت‌گاز کلانشهرها بهبود نسبی یافته است.

وی افزود: در فروردین‌ماه امسال ۴۵ نمونه برداشت شد که از این تعداد ۴۴.۵ درصد از نمونه‌ها در حد استاندارد یورو۴ و میزان گوگرد کمتر از ۵۰  بود، در ۴۴.۵ درصد نمونه‌ها میزان گوگرد بین ۵۰ تا ۲۵۰ ppm و در حد قابل قبول گزارش شد و ۱۱ درصد نیز بالای ۲۵۰ppm  بود.

انصاری با اشاره به آنالیز نمونه‌های برداشت شده در اردیبهشت ۹۸ تصریح کرد: در این ماه ۶۰ نمونه گازوئیل از جایگاه‌های مختلف کشور برداشت و مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد تنها در پنج درصد میزان گوگرد کمتر از ۵۰ ppm و در حد استاندارد بوده است، همچنین در ۱۷ درصد نمونه‌ها، میزان گوگرد گازوئیل بین ۵۰ تا ۲۵۰ ppm و در حد قابل قبول بود و در ۷۸ درصد نمونه‌های برداشت‌شده محتوی گوگرد بالای ۲۵۰ ppm گزارش شد.

مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان اینکه در خردادماه ۹۸، ۴۲ نمونه گازوئیل از جایگاه‌های مختلف برداشت و آنالیز شد، گفت: از بین ۴۲ نمونه، در دو درصد نمونه‌ها گوگرد در حد استاندارد و زیر ۵۰ ppm بوده است. ۱۴ درصد نمونه‌های آنالیز شده بین ۵۰ تا ۲۵۰ ppm و در وضعیت متوسط،  ۸۴ درصد بالای ۲۵۰ ppm و در وضعیت نامناسب بوده است که این سطح از کیفیت سوخت با رنگ قرمز نشانه گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه فنی ماده ٢ قانون هوای پاک باید در ١٦٣ جایگاه محورهای مواصلاتی توزیع گازوئیل یورو۴ صورت گیرد، گفت: ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان از استان‌های دارای جایگاه‌های دارای محتوی گوگرد بالا بوده‌اند.

انصاری با بیان اینکه پایش محتوی گوگرد در نفت گاز به‌صورت مستمر از طرف سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود، گفت: گزارش‌های تفصیلی در جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ارائه  و به‌طور کتبی نیز از دستگاه‌های ذیربط پیگیری می‌شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا