اخبارصنعت و معدنویژه ها

۸۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور صنعتی هستند

به گزارش صنعت کار، اصغر مصاحب روز سه شنبه در آیین گرامیداشت ۲۱ مرداد و روز صنایع کوچک در مجتمع کسب و کار اراک، افزود: تا کنون ۵۳۰ شرکت دانش بنیان در نقاط مختلف کشور شناسایی شده و ۲۸۰ واحد تولیدی نیز مجوز دانش بنیانی دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان رویکرد اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک است که این مهم نیز تنها با ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه، مراکز علمی و پژوهشی محقق می شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شعرک های صنعتی کشور بیان کرد: اگر قرار است که دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی در زمره واحدهای علمی و دانشگاهی بین المللی قرار گیرند باید از آموزش صرف به سمت و سوی پژوهش و کارآفرینی حرکت کنند.

مصاحب اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط بخش عمده ای از مسیر توسعه پایدار کشور را فراهم ساخته و بر همین اساس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی علاوه بر تامین زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی، رویکرد حمایتی از این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: تشکیل ۷۰ کنسرسیوم صادراتی و ۶۸ شرکت مدیریت صادرات از مهمترین اقدامات سازمان صنایع کوچک کشور در راستای حمایت از فعالان این بخش است و لایحه حمایت از شرکت های مدیریت صادرات نیز تنظیم و به زودی از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای تصویب به مجلس تقدیم می شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اضافه کرد: یکصد خوشه صنعتی در نقاط مختلف کشور تشکیل شده و دبیرخانه خوشه ریلی کشور در استان مرکزی مستقر شده و تلاش می شود تا ۲ دبیرخانه دیگر نیز در این استان استقرار یابد.

مصاحب، تامین منابع ملی را مهمترین مشکل صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور مدل مالی مولد که از پیشرفته ترین راهکارهای تامین مالی صنایع در کشور است را طراحی کرده که از مهرماه پارسال اجرایی شده و فعالان حوزه صنایع کوچک ۲۹ استان کشور، آموزش های لازم را در این خصوص دیده اند.

وی در خصوص راه اندازی سامانه سککوک نیز گفت: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر تامین مواد اولیه خود نسبت به شناسایی و حضور در بازارهای جدید صادراتی نیز اقدام کنند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: به کارگیری روش های مدیریت لجستیک، به کارگیری روش های مدیریت زنجیره تأمین و ارائه ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت دار برای انجام معاملات تجاری از مهمترین مزیت های سامانه سککوک است.

در پایان این آیین از تولیدکنندگان برتر حوزه صنایع کوچک و متوسط تقدیر شد.

۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف این استان فعالیت می کنند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا