اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

تحقق تولید خودروهای به روز با قطعه سازان حرفه ای/داخلی سازی نیازمند نسخه های جدید

به گزارش صنعت کار، امید رضایی با تاکید بر این که بخشی از داخلی سازی به خود قطعه بر نمی گردد و شامل مواد اولیه است، افزود: خودکفایی در بخش خودرو شامل دو بخش قطعه و مواد اولیه است اما در 40 سال گذشته هیچ گزارش مستدل و کاملی از خودروسازان در اختیار نبوده تا مشخص شود کدام قطعه داخلی سازی شده و کدام یک از قطعات هنوز اقدامی در جهت بومی سازی آن ها صورت نگرفته است.

وی در تشریح وضعیت داخلی سازی قطعات خودرو اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد ارزبری خودروهای سایپا که در کلاس 4000 هزار دلاری و خودروهای ایران خودرو که در محدوده 6000 تا 6500 دلاری قرار دارند با احتساب ارز عادی در خودرویی مانند پراید 1870 دلار بوده که با توجه به وزن این خودرو حدود ۴۰ ورصو وابستگی ارزی دارد.

وی ادامه داد: تحقق این امر با شعار، بخشنامه و دستورالعمل اجرایی نمی شود بلکه سمت و سوی این اقدام باید به سمت همکاری دستگاه های اجرایی با نگاهی میهن پرستانه باشد چرا که کاری جمعی می طلبد و دانشگاه ها، تولیدکنندگان ،صاحبان صنایع، بانکها، سازمان امور مالیاتی، وزارت کار، گمرکات و … باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

رضایی با تاکید بر این که ماشین سازی موتور محرک همه صنایع است،گفت: در صورت بی توجهی به ماشین سازی، قطعه سازی جواب نمی دهد بنابراین در مسیر تعمیق ساخت داخل باید این امر مورد توجه قرار گیرد ودر عین حال محدودیت ها و کمبودها را بدانیم و برای رفع این مشکلات تسهیلاتی پیش بینی کنیم.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا