اخبارصنعت و معدنویژه ها

وزیر کار سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد را منصوب کرد

به گزارش صنعت کار، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، موسسه‌ای بیمه‌گر و اجتماعی است که جمعیت قابل توجهی از بازنشستگان، مستمری بگیران و شاغلین معدنی و صنایع معدنی و نیز فولادی را تحت پوشش خود قرار داده است.

این صندوق سال ۱۳۵۴ امور بازنشستگی برای رسیدگی به وضعیت بازنشستگان تاسیس شد و سال ۱۳۷۵ به موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد تغییر نام یافته است و زیر نظر شرکت ملی فولاد اداره می‌شد.

این صندوق در حال حاضر ۸۵ هزار نفر بازنشسته بطور مستقیم و با احتساب اعضای خانواده آنها بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر بعنوان عضو وابسته داشته و پرداخت مستمری و هزینه درمان و رفاه ایشان را برعهده دارد و از حدوداً تعداد ۱۲ هزار نفر( کارکنان واحدهای معدنی و صنعتی، فولادی و ستادی) بعنوان مشارک حق بیمه دریافت می‌کند.

«محمد شریعتمداری» در حکم انتصاب سرپرست جدید صندوق بازنشستگی فولاد از وی خواسته در راستای تدابیر دولت و با رعایت قانون‌مداری و با توجه به حقوق صاحبان اصلی تمهیدات لازم برای انجام نظارت دقیق، پیوسته و هوشمندانه در جابه‌جایی صندوق انجام دهد.

همچنین با نظارت و ارزیابی دقیق عملکرد حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی صندوق ضمن ارتقاء شفافیت و استقرار انضباط مالی و تشکیلاتی، بستری مناسب جهت افزایش بهره وری صندوق را فراهم آورید.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا