اخباربانک و بیمهویژه ها

مهلت پزشکان برای ثبت نام کارتخوان تا ۳۱ مرداد تمدید شد

به گزارش صنعت کار، علی رستم پور اظهار کرد: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۳۱ مرداد ماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند، در واقع مدت زمان به دلیل نبود برخی زیر ساخت‌ها افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‏ سپاری سازمان امور مالیاتی افزود: بر اساس تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه فعالان این حوزه که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف شده‌اند نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.

وی گفت: بر این اساس تمام صاحبان این مشاغل باید برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارتخوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود کنند و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام کنند.

وی افزود: مؤدیان هنگام مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور وارد سامانه ثبت‌نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی (کد اقتصادی) شده و در قسمت سایر خدمات با انتخاب گزینه «ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی» می‌توانند مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.

وی گفت: مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان بانکی) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی‌الحساب مالیات کرد.

 

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا