اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

البرز یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در دست ساخت دارد

به گزارش صنعت کار، اکنون این استان دارای سه هزار و ۴۶۰ واحد تولیدی و صنعتی است که به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و طبق آخرین بررسی ها ۷۰ درصد آنها فعال و مابقی نیمه فعال هستند.

از مجموع کل واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز حدود سه هزار واحد تولیدی آنها کوچک و با اشتغالزایی کمتر از ۵۰ نفر راه اندازی شده اند.

محمدامین فرشی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز روز سه شنبه به مناسبت ۲۱ مرداد روز صنایع کوچک گفت: بیش از ۵۵ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک های صنعتی دولتی و غیردولتی مستقر بوده که دارای ظرفیت اشتغالزایی این واحدها ۶۷ هزار نفر است .

میزان سرمایه‌گذاری در شهرک های صنعتی البرز برای واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال حدود ۶ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان برآورد شده‌است.

همچنین میزان اشتغالزایی تمام سه هزار و ۴۶۰ واحد صنعتی البرز حدود ۱۳۰ هزار نفر بوده که راه اندازی آنها ۱۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان سرمایه در برداشته‌است.

فرشی در خصوص مشکلات سر راه صنایع کوچک البرز اظهار داشت: تامین نشدن بخشی از زیرساخت‌ها مانند برق و آب، کمبود نقدینگی، تسهیلات بانکی، مواد اولیه و ماشین آلات به واسطه نوسانات نرخ ارزی، مالیات، تامین اجتماعی و گمرک از عمده ترین مشکلات صنایع کوچک استان است.

در حالت کلی بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند و این صنایع نقش مهمی در بهبود فضای اقتصادی کشور و استان ایفا می کنند.

استان البرز دارای ۱۳ شهرک و منطقه صنعتی دولتی و خصوصی است که عملیات ساخت سه شهرک صنعتی دیگر نیز در حال انجام است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا