صنعت و معدننفت و پتروشیمی

مدیرعامل توتال:‌ به ترامپ گفتم در برجام بماند

به گزارش صنعت کار، پاتریک پویان، مدیر شرکت توتال گفت، در ضیافت نهاری که در ماه ژانویه در داووس برگزار شد و ترامپ نیز در آن حضور داشت، از رئیس جمهوری آمریکا خواسته تا در توافق هسته ای باقی بماند.

وی افزود: «زمانی که من شانس این را داشتم که در یک ضیافت نهار با رئیس جمهوری آمریکا شرکت کنم، سوالی (در مورد ایران) پرسیدم.»

«من استدلالم را مطرح کردم، اما سوال این است که ما چه مقدار زمان به اصلاح طلبان (در ایران) می دهیم؟ من فکر می کنم ترامپ داشت گوش می کرد. اما این بدان معنا نیست که او با سخنان من موافق است.»

توتال در جولای سال گذشته یک قرارداد چند میلیارد دلاری برای توسعه فاز بعدی میدان گازی پارس جنوبی با ایران امضا کرد و به اولین شرکت بزرگ انرژی غربی تبدیل شد که بعد از اجرای برجام با تهران قرارداد امضا می کند.

پویان تاکید کرد که توتال «کاملا متعهد» به این پروژه است، اما اظهار داشت که این شرکت «راه های مختلفی برای خروج» از این قرارداد در صورت وضع مجدد تحریم ها دارد.

مدیر شرکت توتال تصریح کرد: «اگر چهارچوب کار و قواعد بازی تغییر کند، البته ما نیز باید در ارزیابی هایمان تجدید نظر کنیم.»

در طی ماه های گذشته رسانه های غربی به نقل از منابع آگاه مدعی شده بودند که در صورتی که توتال مجبور به خروج از قرارداد توسعه پارس جنوبی شود،سی ان پی سی چین متعهد به خرید سهام 50.01 درصدی توتال از این پروژه خواهد بود، به شرطی که این شرکت چینی خودش بتواند از قرار گرفتن ذیل تحریم های آمریکا اجتناب کند.

پویان اذعان کرد که فروش سهام توتال به سی ان پی سی یکی از احتمالات است، اما از سخن گفتن بیشتر در مورد ترتیبات قراردادی خودداری کرد. وی افزود، یک گزینه دیگر توقف کلی پروژه است، اما تاکید کرد که توتال امیدوار است لزومی به خروج از قرارداد نباشد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا