اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

کالاهای مورد نیاز به اندازه کافی در استان بوشهر ذخیره شده است

به گزارش صنعت کار، سید حسین حسینی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: این واحدها در زمینه‌های تابلو برق، ساخت کالاهای بتنی، درهای ضد سرقت، کیسه‌های پلاستیکی یک‌لایه پلی‌اتیلن، ظروف آشپزخانه سرامیکی و غیره هستند.

وی تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه تولید و صنعت از جایگاه مهمی برخوردار است و علاوه بر منطقه صنعتی و تولیدی پارس جنوبی، طرح‌های مهم تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف استان بوشهر فعال است و نقش مهمی در تولید، اشتغال و صادرات دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به نظارت بر بازار با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال بیان کرد: در روزهای پایانی سال ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب توزیع می‌شود.

برپایی نمایشگاه بهاره

حسینی با بیان اینکه از ۱۴ اسفند به مدت ۱۰ روز نمایشگاه بهاره در محل دائمی نمایشگاه‌های بوشهر برگزار و کالاهای موردنیاز مردم از جمله برنج و روغن باقیمت مصوب عرضه می‌شود گفت: انتظار می‌رود غرفه‌داران کالاهای خود را با ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت عرضه کنند.

وی یادآور شد: در دیگر نقاط استان هم با توجه به اینکه فضای مستقل نمایشگاهی وجود ندارد از اداره‌های صنعت، معدن و تجارت خواسته‌شده در صورت امکان از ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برای برگزاری نمایشگاه بهاره استفاده کنند.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری نیز مجتمع پتروشیمی بوشهر و سرویس‌های یوتیلیتی فاز جدید متانول کاوه استان بوشهر با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری افتتاح رسمی و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

افتتاح دو پروژه پتروشیمی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افتتاح رسمی دو پروژه صنعتی در عرصه پتروشیمی خبر داد و گفت: تا پایان امسال دو مجتمع پتروشیمی بوشهر و کاوه در استان بوشهر با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری افتتاح رسمی و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. وی از افتتاح سرویس‌های یوتیلیتی فاز جدید پتروشیمی متانول کاوه خبر داد و بیان کرد: این واحد جدید که به دست متخصصان داخلی راه‌اندازی شده به‌زودی افتتاح و وارد مدار تولید می‌شود.

حسینی ادامه داد: پتروشیمی متانول کاوه که بزرگ‌ترین واحد تولیدی متانول جهان است روزانه هفت هزار تن متانول تولید می‌کند که تولیدات آن علاوه بر تأمین نیاز داخل به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

وی افزود: ۱۴۳ جواز برای ایجاد واحدهای صنعتی در ۱۰ ماه امسال صادرشده که پیش‌بینی سرمایه‌گذاری آن‌ها ۱۳۱ هزار میلیارد ریال و ایجاد شغل برای چهار هزار و ۴۶۰ نفر است.

رفع موانع تولید استان بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر نیز خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات بنگاه‌ها تاکنون ۸۵ نشست کارگروه تسهیل در استان بوشهر برگزارشده که منجر به هزار و ۱۱۱ مصوبه برای اجرا از طریق دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مرتبط با تولید بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین برای تنظیم و کنترل بازار نظارت‌ها و گشت‌های مشترک افزایش یافت اضافه کرد: در ۱۰ ماهه گذشته دو هزار ۸۱۱ گشت مشترک صورت گرفت که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته تعداد این گشت‌ها ۵۳ مورد افزایش‌یافته است.

حسینی با بین اینکه در رسیدگی به شکایت مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر جزو استان‌های برتر کشور است افزود: مهم‌ترین ابزار گزارش تخلفات سامانه تلفنی ۱۲۴ است.

وی در خصوص ذخیره‌سازی مرغ موردنیاز بازار اظهار داشت: در خصوص ذخیره‌سازی مرغ موردنیاز استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته است و جای نگرانی نیست، همچنین نهاده‌های دام و طیور نیز به‌اندازه کافی وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: شکر به مقدار کافی در انبارها ذخیره‌سازی شده است و شکر موردنیاز استان تا پایان ماه مبارک رمضان باقیمت دولتی در انبارها ذخیره‌سازی شده است.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا