اخبارخودروصنعت و معدنگوناگون

علت کمبود تایر در بازار چیست؟ / لزوم پیگیری وزارت صمت در خصوص چرایی کمبود تایر در بازار

به گزارش صنعت کار، یکی از بزرگترین اشکالات موجود در بازار تایر کشور کمبود و عدم ثبات قیمت محصولات مورد نیاز خودروهای پر تیراژ مثل پراید است. طی بررسی صورت گرفته پایگاه خبری جوان خودرو از بازار تایر، فعالان این حوزه اعلام کرده اند در روزهای اخیر قیمت تایر پراید در بازار روند صعودی قابل توجهی به خود گرفته که این موضوع به علت کمبود تایر این خودرو در بازار است.

این در حالی است که در چند ماه گذشته قیمت ارز تقریبا در رنج ثابتی قرار دارد و نوسانات ارزی دیگر نمی تواند بهانه ای در دست تولید کنندگان باشد.

هر چند تولیدکنندگان تایر معتقدند که توان تامین نیاز بازار را دارند اما، این ادعا ظاهرا با شرایط که در بازار رخ داده فاصله دارد. زیرا اکثر شرکت های تولیدی تایر کشور ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه تولید تایر دریافت کرده اند. البته تولید کنندگان در حوزه دریافت ارز نیز گله هایی دارند که قبلا توسط این رسانه بررسی شده است.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو در خصوص کمبود تایر در بازار اظهار کرد: همانطور که می دانید بخش قابل توجهی از تسهیلاتی که وزارت صمت در نظر گرفته بود در اختیار تایر سازان قرار گرفته اما همچنان بازار تایر با مشکل کمبود مواجه است که این امر سبب التهاب و گرانی در بازار می شود.

حسینی کیا در این راستا ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید لیست شرکت هایی را که ارز دولتی دریافت کرده اند مورد بررسی قرار دهد و مشخص کند علت عدم عرضه تایر به بازار چه موردی است؟ این وزارتخانه باید نظارت بیشتر و جدی تری بر شرکت های تولیدکننده داشته باشد.

به گفته حسینی کیا با توجه به شرایط آشفته ی بازار و نبود توان لازم از سوی تولیدکنندگان برای تامین نیاز باید بخشی از تایر مورد نیاز بازار، وارد شود و بخشی دیگر تولید گردد.

طبق گفته عضو کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی باید بخشی از نیاز بازار تایر وارد و بخش دیگری تولید شود. اما واقعیت اینجاست که حتی یک بانک اطلاعاتی دقیق از نیاز بازار تایر در کشور وجود ندارد و به همین دلیل آمارهای مختلفی در این بخش از نیاز بازار وجود دارد که کار تدوین استراتژی حوزه تایر را سخت کرده است.

منبع: جوان خودرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا