راه و ساختمان

سوخو،مهمان جدید فرودگاه‌های ایران

به گزارش صنعت کار بحث خرید جت مسافربری سوخو ۱۰۰ روسیه که از ماه‌ها پیش مطرح بوده همواره با توجه به عدم اقبال ایرلاین‌های ایرانی در ورود به ایران با مشکل مواجه بوده است.

این در حالی است که پیش از این چند بار خبرگزاری‌های روس خبر از نهایی شدن فروش این هواپیما به شرکت‌های ایرانی داده بودند که هر بار این موضوع از سوی مقامات ایرانی رد شده بود.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی، پس از ماه‌ها گمانه‌زنی امروز یکی از جت‌های سوخو ۱۰۰ روسیه وارد ایران می‌شود تا بعد از انجام پرواز مورد ارزیابی نمایندگی‌های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی قرار گیرد تا شرایط برای خرید یا عدم خرید آن بررسی شود.

تاکنون نمایندگان ایرلاین‌های ایرانی اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای خرید این هواپیما نداشته و کماکان ترجیح می‌دهند ناوگان خود را با استفاده از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ نوسازی کنند.

با توجه به حضور رسمی این هواپیما در آسمان ایران باید دید که سرانجام این هواپیمای روس شانس آن را پیدا می‌کند که وارد ناوگان ایران شود یا همچنان هواپیماهایی مانند توپولوف و آنتونوف که باعث سقوط چند فروند هواپیمای مسافری ایران شد مانع از ورود این هواپیما به ناوگان ایران می‌شود.

با وجود آنکه اجرای قرارداد خرید ایرباس از سوی ایران‌ایر سال گذشته نهایی شد و این شرکت سه فروند هواپیمای خود را به ایران‌ایر تحویل داد، اما همچنان با برخی مشکلات سیاسی به وجود آمده از سوی دولت آمریکا هنوز ابهام‌هایی برسر راه ورود این هواپیماها به ایران وجود دارد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا