اخبارراه و ساختمانویژه ها

بخش دریایی را هیچ تهدیدی نمی‌تواند دچار مخاطره کند

به گزارش صنعت کار، محمد راستاد امروز یکشنبه در مراسم روزجهانی دریانوردی که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد گفت: ایران کشوری دریایی است و از دوران باستان با دریا مأنوس بوده است و هیچ کس نمی‌تواند ایران را از این مزیت طبیعی محروم کند، البته باید بیش از این از دریا بهره ببریم.

راستاد با اشاره به فرصت‌های اشتغال‌زا در سواحل و دریا افزود: ما نباید در نوار ساحلی دغدغه اشتغال داشته باشیم، باید طرح‌های بندری‌مان خصوصا در سواحل جنوب، آباد و پررونق باشد و کلانشهرها در نوار ساحلی شکل گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: یکی از رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی استقرار صنایع تولیدی در پس‌کرانه بنادر است.

وی گفت: ناوگان و کشتی‌های تحت مالکیت ما ظرفیت خالی زیادی دارند، با توجه به موقعیت ترانزیتی ایران، اقتصاد کشور و محیط پیرامونی ما قطعا بنادر قابلیت بهره‌برداری بیشتری دارند.

راستاد ادامه داد: ما می‌توانیم در زمینه تجارت و حمل و نقل دریایی جهانی، نقش‌آفرینی نداشته باشیم چرا که ما بنادر و ناوگان با ظرفیت بالایی داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در حوزه صنایع دریایی ظرفیت کشور قابل توجه است و اخیرا دو پروژه بزرگ ساخت دومین کشتی تانکر افراماکس و اولین تعمیرات کشتی‌های CLCC در یاردهای داخلی انجام شده است.

به گفته راستاد صنایع داخلی آمادگی دارند که در زمینه ناوگان صنعت نفت و ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر، نیاز داخلی را تأمین کنند.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی تمام سفارش خود در زمینه تولید شناور را به صنایع داخلی داده است.

وی با بیان اینکه نیازهای صنایع دریایی کشور خصوصا در سازمان منطقه‌ای را از طریق صنایع دریایی داخلی تامین می‌کنیم، گفت: نیروهای دریایی ما امنیت دریایی منطقه را ایجاد کرده‌اند و از مرزهای آبی حفاظت می‌کنند و امروز مفتخریم که در مسیر جهانی تجاری دریایی از غرب به شرق امنیت ایجاد کرده‌ایم و حتی در سواحل پرخطر سومالی نیز به همت دریادلان ما امنیت فراهم شده است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا