اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

جذب 20 نخبه با هدف داخلی سازی قطعات/ سهم 2.5 درصد تحقیق و توسعه از فروش شرکت

به گزارش صنعت کار، حمیدرضا صمدی در تشریح وضعیت نهضت ساخت داخل اظهار کرد: بدون شک توانایی داخلی سازی تا عمق صددرصد امکانپذیر نیست و تنها اتفاقی که با این نهضت رخ می دهد ایجاد همدلی و ارتباط برای حل مشکلات کوچک است چرا که مشکلات بزرگ به راحتی قابل حل نخواهند بود.
وی با ذکر نمونه ای در این باره اظهار کرد: داخلی سازی کاتالیست در کشور به دلیل عدم امکان تامین مواد مورد نیاز این  قطعه وجود ندارد و تنها کاری که می توان در این زمینه انجام داد، استفاده از دانشگاه است تا سطح استفاده از مواد خارجی را کاهش داد که به دلیل مسدود بودن بسیاری از راه ها، باید راهکارهای دور زدن تحریم ها را پیدا کنیم.
این فعال صنعت قطعه در ادامه در زمینه نقش تحقیق و توسعه در صنعت قطعه نیز گفت: به طور قطع هر قطعه سازی برنامه خاص خود را برای اجرایی کردن تحقیق و توسعه در بنگاه خود دارد بر این اساس هلدینگ رایزکو نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، نسبت به جذب نخبه های دانشگاه های تهران اقدام کرده و در حال حاضر 25 نفر از نخبه های دانشگاه در این طرح همکاری دارند و حدود 2.5 درصد از میزان فروش شرکت نیز به تحقیق و توسعه اختصاص یافته است.
صمدی با بیان این که تفاوت بزرگ این شرکت با سایر قطعه سازان در میزان هزینه کرد برای تحقیق و توسعه است، تصریح کرد: رقیب اصلی این صنعت در دنیا آمینیوم پلاستیک است اما این شرکت خارجی نیز عمده قطعات خود را از خارج خریداری می کند اما رایزکو نسبت به تولید داخلی قطعات مورد نیاز خود اقدام کرده به طوری که هم اکنون توان تولید زیرمجموعه های سوخت برای تولید 4 میلیون دستگاه خودرو در این شرکت وجود دارد.
رییس هیات مدیره هلدینگ رایزکو یادآور شد: مابه التفاوت این ظرفیت در حال حاضر خالی است چرا که بر اساس سند چشم انداز مقرر شد میزان تولید خودرو به سه میلیون دستگاه افزایش یابد که در کنار این موضوع، صادرات یک میلیونی این قطعه نیز در دستور کار قرار گرفت و ظرفیت نیز تا 4 میلیون دستگاه افزایش یافت اما به دلیل عدم تحقق میزان تولید خودرو ظرفیت های خالی جذب نشده و این امر منجر به افزایش هزینه های سربار شرکت شده است.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا