اخبارصنعت و معدنویژه ها

قبوض برق تهران از ۱۵ شهریور الکترونیکی می‌شود/ حذف قبوض کاغذی برق در ۵ استان

به گزارش صنعت کار، غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر در رزمایش قطع برق و ارزیابی آماده بکاری مولدهای اضطراری در برخی مراکز خاص پایتخت، اظهار داشت: اگر چه هنوز گرما در کشور حاکم و میزان مصرف برق بالاست، نگرانی در این زمینه مصرف و تأمین برق وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، می‌توانیم در سال‌های آتی هم با تکیه بر همین روندهای علمی مقدار بیش‌تری از مصرف را مدیریت کنیم تا خاموشی نداشته باشیم.

رخشانی مهر با تاکید بر این‌که تحول دیجیتال در ارائه خدمات به مشترکان برق در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، به حذف قبوض کاغذی برق اشاره کرد و افزود: طبق طرح حذف قبوض کاغذی از ابتدای مهر هیچ قبض کاغذی توزیع نخواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه “اکنون در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان قبض کاغذی توزیع نمی‌شود”، گفت: اطلاعات بیش از 56 درصد مشترکان تهرانی برای این منظور جمع‌آوری شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تهران نیز از 15 شهریور قبض برقی الکترونیکی خواهد شد و از ابتدای مهر قبض کاغذی ارائه نمی‌شود.

وی ادامه داد: تا ابتدای سال جاری حدود 300 هزار کنتور هوشمند برای مشترکین صنعتی نصب شد؛ همچنین در سال جاری 100 هزار کنتور به این تعداد اضافه شد که باعث شد 50 درصد مصرف برق کشور به صورت هوشمند مدیریت شود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا