اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

مسابقه آمریکایی‌ها برای بالا بردن صادرات نفت

به گزارش صنعت کار، طی مدت یک سال بیش از ۱۰ پروژه برای پایانه‌ها پیشنهاد شده‌اند که مجموعا می‌توانند روزانه هشت میلیون بشکه نفت را در ابرنفتکش‌های VLCC بارگیری کنند. در حالی که همه این پایانه‌ها ضروری نیستند اما شرکت‌ها قصد دارند به پیشبرد این پروژه‌ها ادامه دهند.

شرکت “اینترپرایز پروداکتس پارتنرز” نخستین شرکتی بود که ماه گذشته تصمیم سرمایه گذاری نهایی در پایانه نفتی خود را اعلام کرد و هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد در نیمه اول سال ۲۰۲۰ موافقت رگولاتوری را دریافت کند و پس از آن به مدت دو سال کار ساخت پایانه طول خواهد کشید.

در این بین، شرکت “انرژی ترنسفر” اعلام کرد در مرحله مذاکرات پیشرفته در خصوص پایانه نفتی خود است و شرکت “تال گریس انرژی” مذاکرات را درباره این پروژه انجام می‌دهد.

کرت بارو، نایب رییس بخش بازارهای نفت و انرژی میان دستی و پایین دستی در شرکت “آی اچ اس مارکیت” در این باره گفت: رقابت همچنان ادامه دارد و تنها به دلیل این که یک شرکت در این رقابت پیش افتاده است، به معنای آن نخواهد بود که برنده این رقابت می‌شود.

پایانه‌های جدید به رشد صادرات نفت خام آمریکا که در حوزه‌های شیل تولید می‌شود کمک می‌کند. دولت آمریکا پیش بینی کرده است تولید داخلی سال آینده به ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد که حدود یک میلیون بشکه در روز بالاتر از میانگین امسال خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این بنادر به همراه سیستم‌های خطوط لوله جدید کمک خواهند کرد محدودیت ظرفیت خطوط لوله در منطقه شیل پرمیان که با رونق تولید به وجود آمده است، برطرف شود.

در حال حاضر بندر نفت فراساحلی لوییزیانا تنها تاسیسات صادرات در آمریکا است که می‌تواند به طور کامل عملیات بارگیری نفت را در ابرنفتکش‌ها انجام دهد. اگر پایانه‌های نفتی در تگزاس ساخته شوند، این پایانه لوییزیانا ممکن است در بلندمدت نقش مهمی در صادرات نفت آمریکا ایفا نکند.

تکمیل این پرژه‌ها کار ساده ای نیست و چندین پروژه با موانع رگولاتوری برخورد کرده‌اند. طبق اعلام اداره دریانوردی آمریکا، در حال حاضر تنها پنج پروژه در مرحله دریافت مجوز قرار دارند که متعلق به شرکت‌های اینترپرایز، انبریج، اویل تنکینگ، ترافیگورا، فیلیپ ۶۶ و سنتینل انرژی هستند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا