اخبارصنعت و معدنویژه ها

رشد ۱۲ درصدی تولید آهن اسفنجی در عملکرد ۱۹ واحد تولیدی

به گزارش صنعت کار، فعالیت شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در دوره مورد بررسی حاکی از آن است که فولاد سفید دشت ( چهار محال و بختیاری ) در چهار ماهه امسال با تولید ۲۷۰ هزار و ۹۶ تن آهن اسفنجی، نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد که بالاترین میزان رشد در بین واحد های مورد بررسی است.

همچنین فولاد میانه نیز در دوره مورد بررسی با تولید ۱۵۷ هزار و ۱۴۳ تن آهن اسفنجی، در مقایسه با چهار ماهه نخست سال ۹۷ کاهش ۳۷ درصدی را ثبت کرد که بیشترین افت عملکرد در بین واحد های این گزارش است.

فولاد مبارکه، فولاد سفید دشت، سبا، فولاد هرمزگان، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، میدکو، خوزستان، ذوب آهن، فولاد میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، صبا فولاد ( بریکت گرم)، نی ریز، آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد گل گهر( طرح گوهر)، آهن وفولاد گل گهر( طرح کوثر) و چادرملو در مجموع ۱۹ واحد تولیدی مورد استناد است.

توضیح اینکه در آمار این گزارش نام پنج واحد فولاد سازی که در شمار هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند، درج شده، بنابراین هفت طرح مزبور که سالها به شکل راکد در دولت های نهم و دهم باقی مانده بود، اکنون در مرحله فعالسازی تولید آهن اسفنجی قرار دارند، سپس به فولاد سازی می رسند.

ایران در بین ۱۰ فولاد ساز جهان جای گرفته که با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده که در جمع هفت تولید کننده شاخص جهان جای گیرد.

پارسال با ظرفیت ۳۵ میلیون تن فولاد سازی، ایران در زمینه شمش فولادی حدود ۲۵ میلیون تن تولید داشت که از این رقم حدود ۳۰ درصد راهی بازارهای صادراتی شد، پیش بینی شده امسال با وجود تشدید تحریم ها، میزان تولید و صادرات شمش فولادی با سال ۹۷ چندان تفاوت معناداری نداشته باشد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا