اخباربانک و بیمهویژه ها

بورس وارد مدار افزایشی شد

به گزارش صنعت کار، براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۱۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال در ۹۳۳ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۴۵ واحد افزایش به ۷۰ هزار و ۴۶۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۶۷ واحد رشد به ۴۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۲ هزار ۴۹۴ واحد افزایش به رقم ۲۹۹ هزار و ۸۳۳ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۵۷۵ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۲۵۷ واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۹۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۲۸ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۸۷بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۵۴ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۹۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرن (حکشتی) با ۷۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۵۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۶ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، نوسازی و ساختمان تهران، ماشین سازی اراک، فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۰ میلیون و ۲۸۰ هزار برگه سهم به ارزش یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۴ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۵۳۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۹۵۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۵ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، بیمه کوثر (کوثر) و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا