اخباربانک و بیمهویژه ها

اعلام آمادگی بانک ملت برای حمایت از شرکت های لبنی کشور

به گزارش صنعت کار، به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در نشست صمیمانه با اعضای هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور که با هدف حمایت از اقتصاد مقاومتی برپا شد، با بیان این نکته که محصولات لبنی پیشتاز صنایع غذایی کشور هستند که بخشی از محصولات آنها نیز صادر می شود، اظهار داشت: در شرایطی که کشور تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته است، کشور بیش از هر زمان دیگر به صادرات نیاز دارد و خوشبختانه محصولات لبنی باکیفیت، سهم خوبی را در این زمینه دارند.

وی با قدردانی از فعالان عرصه صنایع لبنی، این شرکت ها را نیازمند حمایت بیش از پیش خواند و افزود: برای مقابله با تحریم ها، باید شرکت های تولیدی که صادرات خوبی دارند هم از لحاظ تامین مالی و هم تسهیل در صادرات، مورد حمایت قرار گیرند.
دکتر بیگدلی، تنوع محصولات لبنی و همجواری با بازارهای خارجی همچون عراق و افغانستان را پتانسیل خوبی برای توسعه صنایع لبنی کشور خواند و اضافه کرد: این صنایع باید حمایت شوند تا بتوانند تولید و صادرات خود را رونق دهند.
وی با اشاره به این نکته که بانک ملت از بانک های قدرتمند کشور است که شرایط خوبی از لحاظ نقدینگی دارد، تاکید کرد: این بانک در سال های گذشته در پروژه های بزرگ ملی همچون عرصه های نفتی، سلامت و درمان و … ایفای نقش کرده است و هم اکنون نیز آمادگی دارد تا نسبت به تامین سرمایه در گردش واحدهای لبنی، اقدام کند.
دکتر بیگدلی با اشاره به نیاز شدید واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش به ویژه با کاهش ارزش پول ملی در سال های اخیر، تصریح کرد: بانک ملت آماده است تا هر واحد تولیدی  را که ساختار مالی و بازار فروش مناسب داشته باشد مورد حمایت قرار دهد و سرمایه در گردش مورد نیاز آن شرکت را تامین کند.
وی این امر را شعار بانک ملت در سال رونق تولید عنوان کرد و گفت: این بانک برای حمایت از تولیدکنندگان کشور و رونق صادرات محصولات آنان، از هیچ تلاشی درحد توان و امکانات خود، دریغ نخواهد کرد.
مدیرعامل بانک ملت با استقبال از انعقاد تفاهمنامه با انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور در زمینه های مختلف، خواستار برپایی جلسات کارشناسی بین کارشناسان دو مجموعه برای دستیابی به یک رابطه برد- برد بین طرفین شد و افزود: بانک ملت در زمینه فناوری اطلاعات، از بانک های پیشرو کشور است که امکانات، تجهیزات، زیرساخت ها و نرم افزارهای آن کم نظیر است و آمادگی دارد تا با بررسی هزینه فایده های لازم، نسبت به طراحی و عملیاتی کردن سامانه های مورد نیاز صنایع لبنی کشور اقدام کند.
وی برپایی نشست صمیمی با فعالان عرصه لبنی کشور را در بین دو عید قربان و غدیر به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که این نشست منشا خیر و برکت برای بانک ملت و صنایع لبنی کشور باشد.
دکتر بیگدلی در عین حال دستورات لازم را برای برپایی نشست های تخصصی کارشناسی برای بررسی زمینه های همکاری بین دو مجموعه و در نهایت انعقاد تفاهمنامه های لازم در این زمینه صادر کرد.
مهندس رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور نیز با قدردانی از حمایت های بانک ملت از عرصه تولید کشور به ویژه صنایع لبنی از دکتر بیگدلی خواست تا در فرآیند توزیع شیر رایگان در مدارس به ویژه در استان های کم برخوردار که دوسالی است متوقف شده است، با شرکت های لبنی کشور همکاری کند که در پی این درخواست و با توجه به علاقمندی بانک ملت به ایفای مسوولیت های اجتماعی و مشارکت در انجام این کار بزرگ، مقرر شد تا با بررسی همه جانبه این طرح، نسبت به ارائه گزارش به مدیرعامل بانک ملت برای انعقاد تفاهمنامه اقدام شود.
وی همچنین خواستار ایجاد سامانه جامع الکترونیک برای انجام معاملات در صنایع لبنی کشور شد که با توجه به امکانات و زیرساخت های بانک ملت در زمینه فناوری اطلاعات و آمادگی این بانک برای کمک در این زمینه، تصمیم بر این شد تا با بررسی هزینه فایده این طرح برای طرفین، برای عملیاتی شدن آن اقدامات لازم انجام شود.
در این نشست، مرتضی نجف و عباس جعفرلو معاونان مدیرعامل، نظام کاویانی مقدم مدیر امور بانکداری تجاری، محسن شجاع، مهدی علیمردانی و محمدرضا جنگجو مدیران شعب مناطق تهران و البرز و همچنین طاهرزاده رییس اداره کل بین الملل بانک ملت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا