اخبار

12 هزار میلیارد تومان دارایی صنعت خودرو بلوکه شده است/ زیان سنگین بیکاری در صنعت خودرو بر دوش دولت و خودروسازان

به گزارش صنعت کار، محمدرضا نجفی منش با تاکید بر عدم تحقق برنامه تولید سال 98 اظهار کرد: هم اکنون بیش از 160 هزار خودرو ناقص در کف کارخانه ها با وقفه طولانی تجاری می شود و تعهدات تحویل خودرو به مردم بیشتر معوق می شود و علاوه بر الزام پرداخت خسارت تاخیر حق مصرف کنندگان و خریداران نیز پرداخت نمی شود.
وی با اشاره به بحران ورشکستگی و بدهی های زیاد برخی از قطعه سازان افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده امروز خودروسازان در مجموع 30 هزار میلیارد تومان و قطعه سازان نیز حدود 15 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.
نجفی منش ادامه داد: توان فکری و قدرت مدیریت خلاق از مدیران صنعتی قطعه سازی به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزمره سلب می شود و این دارایی معنوی در عمل بی فایده مانده و هدر می رود.
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی سرمایه گذاری لازم برای اشتغال جدید صنعتی برای 280 هزار نفر کارگر بیکار فعلی را با احتساب بیش از 500 میلیون تومان هرشغل ،معادل 150 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در صورت ادامه این روند حجم سرمایه گذاری مورد نیاز هر روز بیشتر خواهد شد.
وی با بیان این که در صورت بیکاری 550 هزار نفر از کارکنان قطعه سازی تا زمان ایجاد شغل، باید سالانه حدود 10 هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت شود، گفت: علاوه بر این حدود 4 هزار میلیارد تومان هم از درآمد سازمان تامین اجتماعی بابت عدم وصول بیمه حق کارکنان کسر می شود و در مجموع تراز سازمان تامین اجتماعی در سال 14 هزار میلیارد تومان منفی خواهد شد و حدود هزار میلیارد تومان مالیات از حقوق از کف خزانه دولت می رود و مالیات بر ارزش افزوه و درآمد هم به دلیل تعطیلی کارخانجات وصول نخواهد شد.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا