تاپنفت و پتروشیمی

یک پیشنهاد برای افزایش پلکانی قیمت حامل‌های انرژی

به گزارش صنعت کار، فریده اولادقباد، اظهار کرد: در جریان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق شاهد مخالفت این کمیسیون با افزایش قیمت حامل‌های انرژی بودیم اما من فکر می‌کنم باید موقعیت واقعی کشور را در نظر بگیریم و بر اساس واقعیات تصمیم‌گیری کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد افزایش پلکانی قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند کمکی به اقتصاد کشور و زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه آموزش و پرورش نه تنها در دولت آقای روحانی بلکه در هیچ کدام از دولت‌ها از نظر بودجه در اولویت نبوده است. سال گذشته اعتبار آموزش و پرورش ۳۶ هزار میلیارد تومان بود که شش هزار میلیارد تومان کسری داریم. همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار شیر مدارس که از نظر رشد و سلامتی مورد نیاز است پرداخت نشده و حقوق معلمین حق‌التدریس نیز چند ماه به تاخیر افتاده است.

اولاد قباد اضافه کرد:‌ در بودجه سال ۹۷ نیز اعتبار آموزش و پرورش ۳۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با سرجمع استان حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد و پنج هزار میلیارد تومان بابت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در نظر گرفته شده که امیدواریم در صحن مجلس رای بیاورد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: موضوع رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مدارس دولتی در کمیسیون تلفیق به پیشنهاد کمیسیون آموزش مورد تصویب قرار گرفت و البته منوط به رعایت الگوی مصرف شد که در غیر این صورت باید کل هزینه پرداخت شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا