اخباربانک و بیمهویژه ها

فعالیت های بانک قرض الحسنه مهرایران منطبق با ضوابط بانکداری اسلامي است

به گزارش صنعت کار، به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سید علی آقازاده در اين مراسم بيان داشت: اعطاي تسهيلات با نرخ صفر تا ۴درصد به اقشار کم درآمد و خانواده هاي نيازمند اقدام پسنديده اي از سوي بانک قرض الحسنه مهر ايران است .
وی ضمن تقدیر از عملکرد این بانک در پرداخت وام های قرض الحسنه به نيازمندان جامعه گفت : با توجه به کاهش ارزش پول ملي طي يک سال و نيم گذشته ، فعاليت بانك هاي قرض الحسنه كه متناسب با سيستم بانكداري اسلامي است مي تواند به كاهش نرخ تورم كمك شاياني داشته باشد .
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی نیز گفت: اميد است مجلس اين لايحه کارشناسي شده دولت را که طي ۱۵سال گذشته مطرح است، مصوب کند؛ چرا که اين اقدام به كاهش هزينه هاي اقتصادي دولت مبني بر ضرب سكه ، چاپ اسكناس و حفظ ارزش پول ملي كشور كمك مي كند .

۲۰۰ ماده قانون برای اصلاح ساختار نظام بانکی

در ادامه این مراسم، نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت نیز گفت: فعاليت بانک قرض الحسنه مهرايران در چارچوب قانون و بدون ربا است و در مجلس نيز ، اقداماتي در راستاي اصلاح ساختار نظام بانکي كشور در حال انجام است .
علی اکبر کریمی افزود: اصلاح قانون بانک مرکزی ، تغييرات اساسي در نحوه اداره بانك، نقش آفريني بانك مركزي در فعاليت هاي بانكي كشور و اعمال نظارت بر فعاليت هاي بانكي در اين طرح در قالب ۲۰۰ ماده لحاظ شده كه مراحل پاياني را طي مي كند .

پرداخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال ۱۳۹۸

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نيز در آيين افتتاح ساختمان مديريت شعب استان مرکزي گفت: نخستين بانك قرض الحسنه در سال ۱۳۸۶ با سرمايه هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان فعاليت خود را در سراسر كشور آغاز كرد و در حال حاضر داراي ۵۳۰ شعبه است كه به مردم خدمات ارائه مي دهند
وی افزود: این بانک در حال حاضر مجوزات لازم برای افزایش سرمايه خود به دو هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان را اخذ کرده ‌است .
دکتر اکبری خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر كشور سه هزار كارمند و ۲۱هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه در اختيار دارد و تسهيلات با نرخ كارمزد صفر تا چهار درصد به مشتريان بانك پرداخت مي كند.
وی تصریح کرد: این بانک در سال گذشته به یک ميليون و ۲۳۰ هزار نفر به ارزش ۱۳ هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت کرده است كه پيش بيني مي شود در سال جاري ۱۷ هزار ميليارد تومان به يك ميليون و ۸۰۰هزار نفر تسهيلات پرداخت شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران اظهارداشت: در سال گذشته ۴۲هزار فقره تسهیلات در استان با اعتبار ۵۴۰میليارد تومان پرداخت شده و در پنج ماهه سال جاري نيز ۱۶هزار فقره تسهيلات بالغ بر ۵۰ ميليارد تومان اعطاء شده است .
بر اساس این گزارش، حسین آبادی مدیر شعب استان مرکزي نيز با اشاره به آمار عملکرد شعب بانک قرض الحسنه مهرايران در اين استان بيان داشت: اين بانک، داراي ۱۸شعبه در سراسر استان است كه به مردم و به ويژه نيازمندان جامعه خدمات و تسهيلات قرض الحسنه ارائه مي كند.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا