اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

پارک فناوری نفت راه‌اندازی می‌شود

به گزارش صنعت کار، عرفان ریاحی امروز در تور فناوری وزارت نفت و شرکت‌های تابعه که در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری چهار اداره کل اصلی شامل پژوهش و فناوری، تجاری‌سازی، دارایی‌های فیزیکی و نظام اجرایی وجود دارد که وظیفه آن‌ها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، حوزه‌های نوآوری، پژوهش و ساخت داخل است.

وی افزود: در واقع سیاست‌گذاری کلیه مقررات و مواردی که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های اجرایی قرار می‌گیرد، در این مجموعه انجام می‌شود. مشکلاتی که در طی چند سال اخیر برای شرکت‌های دانش بنیان، کوچک، تجاری، استارت‌آپی و شتاب دهنده مطرح شد، نبود تقاضای شفاف حوزه وزارت نفت است.

مدیر کل امور فناوری وزارت نفت خاطرنشان کرد: در سال جاری با دستور وزیر نفت شورای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفت و قرار است در این شورا فضای جدیدی از کسب و کارها در یک منطقه جدیدی به نام پارک نفت شکل گیرد.

ریاحی تصریح کرد: باید گفت پارک نفت رقیبی برای دیگر پارک‌ها نیست بلکه قرار است فضایی را ایجاد کند که قوانین و مقررات در حوزه نفت سختگیرانه رقم بخورد تا برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل‌گری لازم اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم نوآوری و فناوری را بیشتر در حوزه نفت و گاز به کار گیریم. پارک نفت تنها نقطه اتصال برای پارک‌ها و سازمان‌هایی است که در حوزه‌های نوآوری فعالیت می‌کنند تا از این طریق با وزرات نفت ارتباط داشته باشند. امیدواریم پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم بتواند با پیگیری‌های لازم از قابلیت‌ها و توانمندی‌های پارک نفت استفاده کند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا