اخباربانک و بیمهویژه ها

شاخص بورس ۵۴۶۳ واحد رشد کرد

به گزارش صنعت کار، در معاملات امروز بورس بیش از چهار میلیارد و ۸۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال در ۴۵۵ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۸۲ واحد افزایش به ۷۸ هزار و ۹۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۹۱ واحد رشد به ۵۲ هزار و ۲۷۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶ هزار ۴۳۲ واحد افزایش به رقم ۳۲۴ هزار و ۳۵ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۷۱۵ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۷۷۲ واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۶۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۳۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۱۷ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۳۱۲ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۵۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۷۴ واحد و فولاد خراسان (فخاس) با ۱۶۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل مخابرات ایران (اخابر) با ۴۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۳ واحد، تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) با ۱۷ واحد، تراکتورسازی ایران (تایرا) با ۱۶ واحد و سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۱۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، سایپا، ایران خودرو، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و ماشین سازی اراک در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۲۲ میلیون و ۲۱۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۵۷ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۷۶۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۷۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین همه نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و فولاد ارفع و بانک دی (دی) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، قاسم ایران (قاسم)، نفت پاسارگاد (شپاس) و  گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا