اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

نفت درجا زد

به گزارش صنعت کار، در حالی که نفت اول هفته گذشته را با کاهش قیمت شروع کرد اما در روزهای پایانی هفته و با افزایش امید به مذاکره آمریکا و چین بر سر تعرفه به بالای ۶۰ دلار بازگشت. ‌

چین اعلام کرد: در برابر اقدام آمریکا برای افزایش قیمت تعرفه‌ها بلافاصله واکنش متقابل نشان نخواهد داد و ترجیح می‌دهد برای کاهش تعرفه‌ها از در مذاکره وارد شود و همین کافی بود تا امید به بهبود روابط و رشد اقتصادی جهان بیشتر شود.

همین امر قیمت نفت را روز پنجشنبه تا نزدیک ۶۱ دلار نیز بالا برد اما نزدیک شدن طوفان به فلوریدای آمریکا که مرکز پالایشی این کشور به شمار می‌رود، ‌باعث شد تا تقاضا تضعیف شود و همن امر قیمت ها را به زیر ۶۰ دلار کشاند.

نزدیک شدن طوفان به ساحل ایالت فلوریدا آمریکا که می‌تواند بر تقاضای نفت در این منطقه تأثیر منفی داشته باشد، از جمله دلایل افت قیمت نفت در معاملات دیروز بود. تازه‌ترین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد طوفان دوریان به منطقه (نفت‌خیز) خلیج مکزیک نمی‌رسد و این یعنی تولید و عرضه نفت مشکلی نخواهد داشت و به جای یک رویداد مخل عرضه نفت به یک حادثه مخرب تقاضا در بازار تبدیل می‌شود.

مجموع این شرایط باعث شد تا قیمت هفتگی نفت تقریبا بدون تغییر باقی بماند. نفت برنت که هفته را با قیمت ۵۹ دلار و ۳۴ سنت آغاز کرده بود،‌ روز جمعه با قیمت ۵۹ دلار و ۲۵ سنت به کار خود پایان داد.

نفت شاخص آمریکا اما نوسان بیشتری داشت و از ۵۴ دلار و ۱۷ سنت اول هفته به ۵۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا