اخباربانک و بیمهبرگزیدهویژه ها

بانک قرض الحسنه مهرایران موسسه مالی اسلامی برتر جهان در سال ۲۰۱۸/ سریع ترين رشد در ميزان سازگاري با موازين اسلامي

به گزارش صنعت کار، به نقل روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، بر این مبنا، نشریه بين‌المللي بنکر رشد دارايي هاي موسسات کاملا اسلامي و موسسات با باجه هاي اسلامي را مورد بررسي قرار داده است که بر اساس آن بانك قرض الحسنه مهرايران به عنوان بانك كاملا اسلامي با ۶۱.۱ درصد رشد و ۳ هزار و ۸۷۸ ميليون دلار دارايي منطبق بر شريعت، در رتبه اول بانك هاي ايران و رتبه برتر موسسات كاملا اسلامي دنيا قرار گرفت.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف جذب و تخصیص منابع قرض الحسنه با سرمایه اولیه ۱۵ هزار ميليارد ريال در سال ۱۳۸۶ تاسيس شد و در حال حاضر ۵۳۰ شعبه اين بانک در سراسر کشور مشغول اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي جامعه مي باشد.
این بانک از بدو تاسیس تا کنون بالغ بر ۵ میلیون و ۱۴۲ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۴۱۲ هزار و ۸۱۵ ميليارد ريال به متقاضيان پرداخت کرده است که نزديك به ۲ ميليون فقره اين تسهيلات به اعتبار ۱۸۹ هزار ميليارد ريال در سال ۱۳۹۷ و پنج ماه نخست سال ۱۳۹۸ پرداخت شده است.
نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض الحسنه مهرایران در طول مدت فعالیت آن حدود یک درصد است و مانده منابع آن با اعتماد و استقبال مردم از خدمات و طرح های تسهيلاتي متنوع بانک بالغ بر ۲۱۴ هزار و ۳۶۲ ميليارد ريال است.
با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، این بانک در سال ۹۶ از ۸۲ درصد و در سال ۹۷ از ۵۵ درصد رشد منابع قرض الحسنه بهره مند شده است و منابع بانک در ۵ ماه نخست سال جاری نيز بالغ بر ۲۶ درصد رشد داشته است.
شایان ذکر است، پژوهشکده پولی و بانکی بانک مركزی گزارش نشريه بين‌المللي بنكر درباره رتبه‌بندي برترين موسسات مالي اسلامي جهان در سال ۲۰۱۸ را ترجمه و در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است.
در مقدمه این گزارش که توسط لیلا محرابی ترجمه شده، آمده است: طی سال‌هاي اخير، بازارهاي مالي اسلامي به واسطه ارائه خدمات مالي قابل سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌ها، گسترش تنوع پرتفوي توليدات و ارائه خدمات بيشتر در راستاي جذب مشتريان جديد توانسته‌اند از رشد و توسعه قابل توجهي در بازارهاي جهاني برخوردار شوند. در اين راستا، رتبه‌بندي‌ انجام‌شده توسط نشريه بين‌المللي بنکر در ارتباط با برترين موسسات مالي اسلامي، نيز حاکي از اين مسئله است که با وجود چالش‌هاي پيش‌روي نظام بانكداري اسلامي، اين صنعت مالي در سال ۲۰۱۸، با سرعت بالا در حال افزايش بوده و علاوه بر رشد سريع دارايي‌هاي منطبق بر شريعت در هر منطقه، شاهد افزايش تعداد موسسات جديد و تازه تاسيس در بازارهاي كمتر توسعه‌يافته نيز بوده است.
علاقه مندان برای دسترسی و مطالعه متن کامل این گزارش می توانند به پرتال پژوهشکده پولي و بانکي بانک مركزي به نشاني www.mbri.ac.ir مراجعه كنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا