اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

روش های قدیمی تامین مالی در صنعت خودرو پاسخگو نیست/ رونق صنعت خودرو با ساختار خصوصی محقق می شود

به گزارش صنعت کار، محسن رزم خواه اظهار امیدواری کرد که برنامه های ارایه شده در زمینه تامین مالی وارد فاز اجرایی شود و افزود: طرح های مالی ارایه شده از سوی مدیرعامل جدید ایران خودرو مبنی بر استفاده از ال سی داخلی و خرید دین در حالیست که پیش از این نیز نسبت به اجرایی شدن این موارد درصنعت خودرو اقدام شده بود.
وی افزود: امید است منابع جدیدی در اختیار باشد تا در اختیار خودروسازان و صنعت قطعه قرار گیرد و تا زمانی که این امر وارد فاز اجرایی نشود نمی توان چندان به آن امیدوار بود.
این فعال صنعت قطعه در ادامه با تاکید بر این که در ساختار صنعت خودرو باید به صورت ریشه ای نسبت به اصلاح اقدام کرد، گفت: حضور دولت و استفاده از رانت دولت در این صنعت یکی از موانع بوده این در حالیست که نمی توان به هیچ عنوان بر روی منابع دولتی برنامه ریزی کرد زیرا در دوره ای خاص وجود دارد و در زمانی خاص موجود نیست. در عین حال وجود افراد توانمند برای در دست گرفتن امور نیز می تواند امید تحول در این صنعت را زنده کند.
رزم خواه ادامه داد: تا زمانی که صنعت خودرو دولتی باشد، راهکارهایی از این دست نیز نمی تواند کمک بلند مدتی به آن کند بلکه باید با واگذاری این صنعت به بخش خصوصی در کنار پیش بینی راهکارهای حمایتی، منجر به توسعه در این صنعت شد.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا