اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

افزایش قیمت نفت روی موج امیدهای جدید

به گزارش صنعت کار، سومین کاهش هفتگی شمار دکلهای حفاری نفت به همراه آمار رسمی که کاهش ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، نگرانیهای مربوط به جنگ تجاری و تاثیر منفی آن روی تقاضا برای انرژی را تا حدودی برطرف کرد.

شرکت خدمات انرژی “بیکرهیوز” روز جمعه اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته چهار حلقه کاهش پیدا کرده و به ۷۳۸ حلقه رسیده است که سومین کاهش هفتگی متوالی بوده است.

پیش از آن اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرده بود ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ اوت به میزان ۴.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۲۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، در ۵۶ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۲.۶ درصد رشد ثبت کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۹ سنت یا یک درصد افزایش یافت و در ۶۱ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۳.۹ درصد افزایش نشان داد.

مارشال استیوز، تحلیلگر بازارهای انرژی در شرکت “آی اچ اس مارکیت” به مارکت واچ گفت از این که قیمت‌ها پس از انتشار آمار دکل‌های حفاری نفت بالاتر رفت، متعجب شد زیرا آمار دکلهای حفاری و تولید یکسان نیست و نوآوری فناوری باعث شده تولید چاههای فعلی بهبود پیدا کند و با وجود دکلهای حفاری کمتر، میزان تولید افزایش پیدا کند.

قیمتهای نفت روز پنج شنبه از افت عرضه آمریکا تقویت شده بود اما تا پایان معاملات روز تقریبا همه رشد قیمت نفت از دست رفت.

به گفته تحلیلگران شرکت “سون ریپورت ریسرچ”، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا مثبت بود اما به حد کافی مثبت نبود تا رشد قیمت نفت حفظ شود زیرا در حال حاضر موانع زیادی پیش روی انرژی وجود دارد که شامل رشد تولید جهانی، نگرانیهای تقاضا به دلیل جنگ تجاری و ریسک رکود است. تا زمانی که در عوامل بنیادین بازار انرژی بهبود عینی مشاهده نشود، وست تگزاس اینترمدیت در کانال ۵۰ دلار خواهد ماند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، بیورن تونهاگن، مدیر تحقیقات بازار نفت در شرکت “ریستاد انرژی” نیز گفت: رشد قیمت نفت منوط به اجتناب از وقوع رکود اقتصادی جهانی، تداوم کاهش تولید اوپک و تاثیر مقررات جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی در سال ۲۰۲۰ برای کاهش آلایندگی سولفور سوختهای دریایی خواهد بود. بازارها با تمدید توافق کاهش تولید اوپک تا پایان سال ۲۰۲۰ متعادل خواهند شد زیرا مقررات مربوط به سوختهای دریایی تقاضای بیشتری برای نفت خام ایجاد خواهد کرد.

در این بین نتایج نظرسنجی “اس اند پی گلوبال پلاتس” نشان داد که نرخ پایبندی ۱۱ عضو اوپک به توافق کاهش تولید در اوت به ۱۰۳ درصد رسیده و تولید نفت اوپک ۵۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۲۹.۹۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا