اخبارخودروویژه ها

روند کاهشی قیمت خودروها تا دو ماه آینده ادامه دارد

به گزارش صنعت کار، سعید موتمنی با بیان این مطلب گفت: با ادامه روند فعلی انتظار برای کاهش بیشتر قیمت ها همچنان وجود دارد این در حالیست که نرخ ارز نیز شاهد کاهش و ثبات قیمت بوده و در صورت نبود نوسان، قیمت خودروها نیز کاهش خواهد یافت.
وی با تاکید بر این که هر کالایی قیمت تمام شده مشخصی دارد، تصریح کرد: این قیمت تمام شده باید آنالیز و مشخص شود این در حالیست که دولت برای تولیدکننده سودی مشخص کرده که با احتساب قیمت تمام شده، نباید کالا بیشتر از آن به فروش برسد به طوری که در نهایت قیمت تمام شده کالا همراه با 15 درصد سود به دست مصرف کننده برسد.
موتمنی با اشاره به اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی از محصولات چینی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل نبود تقاضا در بازار برخی از محصولات چینی در بازار 30 تا 40 میلیون پایین تر از قیمت کارخانه عرضه می شود چرا که بازار تعیین کننده عرضه و تقاضا است و اگر خریداری در بازار نباشد عرضه کالا به بازار افزایش و قیمت ها نیز کاهش می یابد.
رییس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر ضرورت نبود محدودیت در عرضه اظهار کرد: اگر عرضه هرکالایی به بازار محدود شود به طور قطع تقاضای بیشتری برای کسب سود بیشتر خواهد داشت بنابراین با محدودیت عرضه شاهد حاشیه بازار خواهیم بود در این شرایط لازم است اختلاف کارخانه و بازار به کمترین حد برسد تا واسطه ها از بین بروند.
وی در ادامه با تاکید بر این که تا دو ماه آینده قیمت خودروها در بازار کاهشی خواهد بود، گفت: با ثبات نرخ ارز شاهد ثبات قیمت ها خواهیم بود بر این اساس همزمان با آرامش در بازار ارز از یک سو افزایش عرضه از سوی دیگر، شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار خواهیم بود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا