اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

٢٨٠ میلیارد تومان لوازم خانگی قاچاق در تهران کشف شد

به گزارش صنعت کار، سردار حسین رحیمی روز شنبه به خبرنگاران گفت:‌ در ۱۰ روز گذشته در دو عملیات جداگانه توسط پلیس امنیت اقتصادی ۹۵ کامیون لوازم خانگی کشف شد.

وی افزود: در این عملیات ٢ نفر از وارد کنندگان عمده کالای قاچاق شناسایی شدند که از طریق حواله های جعلی، استفاده مجدد از مدارک گمرک، کم اظهاری، شگرد دو کارتونی برای وارد کالاها استفاده می کردند.
رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به عملیات کشف قاچاق بیش از ٧٠ دستگاه کامیون لوازم خانگی اظهار داشت: در این عملیات ٧٠ نفر از مالکان کالاهای قاچاق دستگیر شدند و ٢٠ هزار عنوان کالای خارجی ضبط شد.
وی گفت: ارزش تقریبی این کالاها ٢٥٠ میلیارد تومان است.
رحیمی همچنین با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در جنوب تهران گفت: ٢٥ کامیون در منطقه شورآباد و دستگیری پنج نفر و ارزش کالاها به ارزش ٣٠ میلیارد تومان ضبط شد.
وی تاکید کرد: این کالاها به اداره اموال تملیکی کالاها تحویل داده می شود تا نسبت به وضعیت آنها رسیدگی شود.
رییس پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد: برای کنترل بازار اقتصادی بیش از ۱۰ پرونده بزرگ در حال بررسی است و ماموریت های مختلفی در زمینه کالای قاچاق در حال انجام است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال گفت: از ابتدای سال کشفیات کالای قاچاق با جدیت پیگیری می شود.
رحیمی افزود: کالای قاچاق لطمه بزرگی به اقتصاد کشور می زند که باید کنترل شود.
وی به عملکرد ٦ ماهه پلیس اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: عملکرد این پلیس ١٢٨ درصد رشد یافته است.
رییس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی با قوت بیشتری به دنبال رصد قاچاقچیان است چرا که مقصد بسیاری از قاچاقچیان کالاهای خانگی تهران و توزیع آن به سایر استان هاست.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت بازار ارز گفت: بازار به طور کامل در کنترل است و در خیابان های مختلف رصد اطلاعاتی و نامحسوس انجام می شود ضمن اینکه فضای مجازی نیز درحال بررسی است که در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی می شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا